Enda et julemarked

 

God lørdag, det har blitt kveld. Bildet over her er fra markedet. Alt er strikket og heklet og var til salgs – kjøpte ikke jeg..Men var fin gammel pynt. Og nedenfor ser de mer pynt fra noen år tilbake. Jeg elsker slike kuler som er halve, mamma hadde noen..Men folk tok! Jeg fikk ingen slike. Dessverre..og de er ganske dyre å kjøpe, hvis man i det hele tatt finner noen!

 

 

Tidlig i dag dro jeg med tog til Halden. I denne helgen så er det julemarked på festningen. Altså bare denne helgen. Alltid siste helgen i november..Har du lyst på tur,  så er det marked i morgen også..Oppe på festningen, i Halden. Mye å titte på og masse å dra med hjem, står ikke på det..Men jeg prøver å kjøpe mest mulig varer som kan spises – fine gaver det. Men jeg kjøpte en stor nøtteknekker, men det var i senteret i Halden..Kjøpte i en interiørbutikk. Får vise frem senere. Ganske stor og var litt staslig. Kosta 600.- og det var tilbud disse dagene og kostet nå 199.-..Jeg hadde angret hvis jeg ikke kjøpte tenker jeg. Så kjøpte jeg spekemat, pølser. Smakte på krydderpølsa på markedet, kjempegod..

 

 

Tok ikke så mange bilder av bodene, for det var utrolig mye folk! Ville jo ikke ta nærbilder av folk som handlet. 

 

 

God trim og bra stigning…Kjører man bil så kommer man jo nesten til døra..Jeg tok toget som jeg fortalte og da blir det mye gåing…Men tørt og fint så gikk greit, men ville nok ikke gått hvis det var holke akkurat..

 

Jaja, det var noen av dagens bilder fra Halden! 

 

12 kommentarer
    1. Så flott med julemarked akkurat der altså – et toppen sted som jeg har vært noen ganger (men aldri så seint på året som nå da……..)! Jeg har også vært på julemarked idag – et lite et utafor byen min! Mye fint der…….! God klem <3

      1. Utrolig fint sted å ha marked, det var jo både utendørs og inne på festningen. Mange rom å ha utstillere der.
        Moro med markeder og så bra du fikk tittet rundt…God klem..

    2. Fine bilder. Halden er en fin by men lenge siden sist jeg var der. Festningen er mye i bruk. Ha en fin dag.

      1. Tusen takk og god morgen Helge! Halden er en fin by. Stille og rolig nede ved kanalen da, der var de fleste restaurantene
        stengt. Men byen har festningen og der skjer det ting ofte. Koselig å gå dit, masse å se på og julemarkedet er
        veldig fint. Ha en strålende dag!

    3. Mye fin gammel julepynt! Jeg har noen slike halve og annen gammel juletrepynt, arvet etter både besteforeldre og foreldre, men det har minket betraktelig. Alt sånt knuses lett! Har også et par av de tresoppene, og de varer heldigvis! Jeg liker så godt å gå innom bruktbutikker, og nå har de funnet fram julepynten, – mye nostalgi der ❤️

      1. Jeg turte ikke kjøpe slike kuler, selv om jeg hadde lyst. De kostet en god del og jeg skulle ha de i sekken og
        på toget hjem..Og også klatre ned fra festningen..Velig bratt når man ikke bruker bil..Så tenkte at
        det er vel bortkastede penger hvis de blir knust før kulene kommer på treet..Men jeg fikk kjøpt slik baconpølse som
        du anbefalte i sommer..Gleder meg til smake på den..
        ..
        Men jeg elsker slike kuler, fineste jeg vet..God mandag – kos deg! 🌸

      1. Bare hyggelig, nå er det ett år til neste gang…
        Gamlebyen kommer jeg til å besøke også. Det er marked både lørdag og søndag frem til jul.
        (sikkert ikke 23. og 24. da..) Men det pleier å være 3-4 uker. Klemmer..
        ..
        Så skal jeg til Oslo et par tre ganger til sikkert..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg