En stjerne skinner i natt

 

God morgen!

 

Det er 2. juledag og de fleste sover og slapper av. Jeg er tidlig oppe. Skal tenne litt lys og slappe av. Gå meg en tur etterpå! Så kjøre en tur til mamma. Det blir ikke noe selskap her hos meg i år. Så jeg kjører heller ut og besøker henne. Dette er jo den jula som er annenhver. Sånn er det jo når man er alene! <3 Så litt styr for meg å lage middag. Hente mamma. Kjøre mamma hjem. Rydde opp etter middagen. Det passer jo best å være to. Og jeg skal på jobb i morgen igjen… I går på turen min så jeg stjerner i et utendørs tre. Var fint.

Det minner meg alltid om julesangen – “En stjerne skinner i natt.” Elsker den sangen og blir ikke jul uten. Har vært 2 ganger i kirken denne jula, men ingen SANG. Så etter besøket på julaften så måtte jeg rett og slett finne den på YouTube og spille den! For det blir ingen jul uten. Ikke hørt den på radio og ikke i noen butikker før JUL. Har du noen sang du MÅ høre før jul?

 

En stjerne skinner i natt 
Nå er den hellige time
Vi står i stjerne skinn
Og hører klokkene kime
Nå ringes julen inn
Englene synger høyt i kor
Synger om fred på vor jord
Verden var aldri helt forlatt
En stjerne skinner i natt
En nyfødt kjærlighet sover
Nå er Guds himmel nær
Vår lange vanding er over
Stjernen har stanset her
Englene synger høyt i kor
Synger om fred på vor jord
Verden var aldri helt forlatt
En stjerne skinner i natt
Englene synger høyt i kor
Synger om fred på vor jord
Verden var aldri helt forlatt
En stjerne skinner i natt
Se himmlen ligger og hviler
På jordens gule strå
Vi står rundt krybben og smiler
For vi er fremme nå
Her kan vi drømme om den fred
Som vi skal eie en gang
For dette barn har himmlen med
Og jorden fylles med sang
Kilde: LyricFind

 

GOD JUL

10 kommentarer
    1. Den morgenstunden er gull verdt. Det har blitt mindre av de for denne Morgenfuglen har jo blitt helt omskolert. 😛 Jeg skulle jo normalt vært å sunget Jula inn i Øvre Saltdal Kirke, og under gudstjenesten i kirka her i går. Men sånn ble det ikke denne jula. Lykke til med mamma turen og den 🙂 PS fikk faktisk sånn fitbit klokke av madammen.. hmmm 😀

    2. ja det er godt med rolige julekvelder også ,det var det her også men klart vi er to ,må en kjøre fram og tilbake hente og bringe går mye av tiden til det mer enn kos,har ikke en bestemt julesang jeg må høre,liker det meste og lytter til det som blir spilt :=)

      1. Går mye tid til kjøring. Bor jo ikke rett nedi i gata her. Men langt uti en bygd med masse bakker og svinger. Koselig med julesanger er det virkelig. Fin kveld videre til dere.

    3. Fin julesangen 🙂 Så greit å ta besøket HOS moren din i stedet for. Her har vi spist indisk uncle Bens i dag. Deilig. Og vært på sofaen. Jeg er litt bedre i formen, og er LYKKELIG for det 🙂 Klem <3

      1. Den er vakker. Veldig greit. For det blir mye kjøring vet du. Hu bor jo ikke rett nedi gata her. Hvis jeg kjører hjemmefra meg og retur,. Med litt ventetid og sånn så går det nok 2 timer. Fortsatt god bedring…klem til fine deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg