En sjiraff ble født! 🦒

 

God kvelden dere!

 

I helgen ble det født en sjiraff her på lille Kråkerøy! Kanskje den ville leke i snøen! Ikke vet jeg! Må være verdenssensasjon – at den kom hit! Vel, om den ble født her eller reiste hit er det samme…

 

Jeg fant  oppskriften i boka “Hekling for alle”. Mye småtteri og har egentlig ikke så god tålmodighet..til dette! Mange små deler og til sammen 10 deler. Det hekles fastmasker og mye rundt og rundt og så stapper man inn vatt underveis og syr sammen delene! Ikke perfekt, men hvem er egentlig det…?

 

Jeg sysselsatte meg selv litt og det er godt å sitte å lage noe med henda sine! Brukte bomullsgarn fra hobbii og heklenål 3,25! Du finner også figurer her inne: hobbii – gratisoppskrifter! Kan jeg – kan du! For det er jo bare å hekle i vei og prøve å få de til å bli kule…..ikke sant! 🦒 Og øvelse gjør mester, jeg lager nok ikke flere sjiraffer, men kanskje andre dyr! Trening som alt annet! 🧶 Og kanskje hekler jeg litt klær også..For det er jo kaldt i Norge! 

 

Velkommen til verden Gunda Sjiraff

20 kommentarer
      1. Tusen takk, ja morsomt å lage – selv om dette blitt for mange små deler.
        Men skal prøve meg igjen på en annen figur – øvelse gjør mester! 🙂

    1. den var fin ,satt og bladde i en liten bunke med familien i dag og i noen av bladene var det heklede kosedyr ,har hørt att dei er veldig populære blant barn nå ,jeg har ikke spurt mine barnebarn da så jeg aner ikke om det stemmer

      1. Mange takk – artig med farger!
        Veldig populære disse, og artig å lage. Hadde jeg hatt barnebarn så hadde jeg laget disse og satt rundt omkring
        i huset, tenker det hadde blitt populært å leke med dem ja. Man kan jo hekle i masse forskjellige garn og farger.
        Og så mye å velge mellom. Man kan sikkert strikke figurer også. Skal begynne på en ny etterhvert jeg.
        Ikke sjiraff, men en annen figur. Man får jo trenet hodet litt også…Ved å lese oppskrifter..

    2. Har du sett så søt Gunda sjiraff ble. Mye pirk men man får jo brukt opp restegarn. Jeg så noen hadde strikket hvite votter og sydd mummifigur. Du kan tro de var flotte! Begynte å tenke på julegaver allerede. 😂
      Ha en fin uke. Klemmer herfra.

      1. Tusen trakk, gøy å lage ting!
        Ja, litt pirkete når det er små deler og fingrene litt stive.
        Utrolig mye flott man kan lage, ja julegaver kan man pusle med hele året egentlig..
        Alltid gøy det. Votter med Mummifigurer – smelt smelt!
        Kos deg med mandagen – klem fra meg Eva ❤️

      1. Synes det var ganske så artig og man ble opptatt..
        Og måtte tenke litt og skrive og notere og sånn. Men litt knudrete med stive fingre..
        Så skal jeg lage noen flere dyr, må det være større deler. Ikke sånne tynne ben, for det var kjedelig.
        Men moro å lage ting selv, og du har jo noen små og lage til også..Kjør på med noen oppskrifter fra Hobbii – de er gratis.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg