en kaffepause bare

 

En liten kaffepause her <3 Jeg fortsetter med vår-ryddinga mi her inne. Noe må man finne når været er guffent. Skal ut på tur nå etterpå da. Men blir ikke sånn lang koselig søndagstur i dette været akkurat. Da er det bedre å gjøre noe fornuftig.

 

Forrige søndag var bokhyllene her i huset som fikk en gjennomgang. Mye bøker og litt rot. Jeg må ha kontroll på hvilke bøker jeg har altså. For jeg kjøper jo mange bøker. Elsker bøker. Og finner jeg noe som frister så drar jeg det med meg. Men nå trenger jeg ikke kjøpe på en stund! 🙂 I dag var det et dype skuffer på kjøkkenet som fikk gjennomgå. Rett og slett tømte alt på kjøkkenbenken. Det var myyyye. Men jeg tok grep og fikk sortert og ryddet.

 

Gamle visper etter maskiner man ikke har lenger. Plastbokser uten lokk og hel haug lokk som ikke passet til noe.Bokser til å ha isterninger i. Det trenger jeg ikke. Har egen maskin som lager is til meg.  Og masse dill og dall.  Ble bedre, men kan sikkert blir enda bedre. Men nå vet jeg hva jeg har i disse skuffene. Skulle ryddet til jul, men det rakk jeg ikke. Men nå går jeg gjennom skuff for skuff. Rom for rom….og er jeg i en butikk tenker jeg meg om 3 ganger før jeg drar noe mer hjem til huset her!!! Sånn er det med den saken.

 

Strikker på et sjal. Helt enkelt mønster. La opp 3 masker. Og øker en maske i hver ende på annenhver pinne. Alle pinnene strikkes rett. Strikker til nøstet er brukt opp. Garnet kjøpte jeg på Kreta. Det er nøste på 200 gram. Prøvde meg på Stripa. Et skjerf som alle strikket på i vinter. Men rakk det opp, for synes skjerfet ble altfor tykt med dette garnet. 

 

Spraglete farger. Men kjekt å slenge over skuldra her hjemme eller på en kjølig sommerdag på terrassen <3 Liker garnet jeg. Så blir til at jeg kjøper meg noe mer garn fra den butikken på Kreta. Er alltid på Kreta hver sommer. Det er “hytta” mi! 🙂

 

Hvordan kan et menneske i det hele tatt eie noe, når livet selv er et lån?

10 kommentarer
    1. en slik opprydding skulle jeg også hatt,men det får bli en annen gang :=) du er flink og det er som du sier,mye dill dall som bare ligger der og tar plass.
      Dette blir et deiligt sjal,og du kan godt bruke den utenpå vinterjakka også,blir glad av å gå i deilige farger

      1. Tusen takk, deilig å rydde litt. Fortsetter i skap til ungene…:) men der tør jeg ikke kaste eller gi bort så mye. Men greit å gå igjennom litt. Litt hver helg så blir det vel bra til slutt 🙂
        Deilig det sjalet og gøy med garn fra Kreta synes jeg..:)

    2. Du verden for en energi 😃 her går det i familie,, tre generasjoner og stormende jubel 😃 rekker ikke så mye blogg,,,,

    3. Du er kjempeflink med den ryddinga altså…. her er det bare spise, sove, jobbe, gå for tida…. det er litt slitsomt å henge etter på alt….. god klem <3

      1. Tusen takk. Det må gjøres innimellom. For det er mye i skuffer og skap og alt er ikke mitt rot 🙂 hehe…Synes synd på deg altså. Litt mye jobb. Men håper du puster innimellom slaga! Klem til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg