En fruktig lørdag

Fra turen i går! masse frukt på veien! Ikke på veien da..men rundt omkring der jeg gikk!

 

 

Lass på lass

 

 

 

I bøtter og spann!

 

 

I overflod!

 

 

Mengder

 

 

Sånn gikk den eplehøsten i år! Stor sett alle epler er ødelagt! I år er det ikke rognebær og derfor har rognebærmøllen lagt sine egg/larver i det meste av epler! Bare trist..

 

Jeg hadde også mange fine epler i år (trodde jeg) Men når jeg begynt å titte nærmere etter…jada…ødelagt! Se her på tidligere innlegg: eplekake med oppskrift fikk en kake og noen epler er ok! Resten er pælmet! Spiste et eple nå og det var helt rent og fint, men det var unntaket! Rognebær har sin misjon………Skal gå meg en tur etterhvert. Nå en kaffekopp og en bit eplekake! Hadde i fryseren hvis du lurte…  🙂

 

Nyt søndagen…

 

15 kommentarer
    1. Ja, jeg merket meg det, at eplene mine ikke var helt perfekte i år. Så det ser sånn ut i min hage også nå. Mesteparten av eplene ligger på bakken. Jeg har selv plukket kanskje 10 epler, og 3 av dem hadde mark. Så da fristet det ikke å plukke flere. Men det har vært andre her og plukket, så jeg håper de fikk mange fine epler.
      Leit, men sånn er det. Satser på en bedre eplehøst neste år 😀
      Klem ♥

      1. Ja…ble sånn i år. Alle epler var fulle av mark…æsj…Må dele alle epler og titte grundig…Selv om de ser ok ut på utsiden! Virkelig kjipt og du fikk slang også! Ham…Neste år! Ny høst! Klem…

    2. Jøss, så mye epler, Men ikke dine skjønner jeg 🙂 Jeg spiser ikke ofte eplekake. Men det er jo litt godt. Jeg spise Sara Bernard til frokost jeg 😀 Nam!

    3. Uff, nei i år er det ikke trivelig. Jeg så hauger med epler på samme måte da jeg gikk til sjøen her om dagen. Jeg måtte kjøpe noen epler i butikken til eplekake, for de som vokser nede langs stien ved sjøen, var jo ubrukelige.Men vi får håpe på rogn til neste år!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg