En datters hverdag

 

God kvelden! Da ble det plutselig kveld på en flott dag uten regn. Jeg har vært datter i dag med stor D. Hentet mamma på bygda der hun bor og kjørte henne til Dagsenteret. Hun er på senteret 3 dager i uka, men mandagen må vi kjøre og hente henne. De andre dagene blir hun kjørt med minibuss. Vel, jeg tenkte litt hvordan jeg skulle løse dette. Men så ble jeg enig med meg selv at jeg setter av hele dagen! Altså, kjører og henter henne til rett tid. Og i stedet for å kjøre til meg selv etterpå Dagsenteret så kjørte jeg innom en blomsterbutikk og handlet lyng til grava til pappa.

 

Så handlet jeg mat for mamma og så bar det strake veien utover bygda igjen. Først til kirkegården for å plante og rydde grava, så til mamma med varer og pakke ut.  Mamma var jo på dagsenteret. Og der i huset var jeg i mange timer. Ryddet skikkelig og samlet oppvask og satt på maskinen. Skiftet på senga og satte på en vaskemaskin. La på rent sengetøy, ryddet litt generelt og samlet litt annet tøy. Vasket litt på badet. Tørket støv her og der. Vannet blomster. Oppvaskmaskinen ble ferdig og jeg ryddet ut!

 

Etterhvert lå jeg bra an etter skjema og ruslet meg en tur på feltet der hun bor. Det er lenge siden jeg har gått rundt på dette feltet. Folk smilte og hilset. Etterhvert ut i hagen etter turen og samlet litt epler og tok inn disse. Kokte meg litt kaffe og helte resten på ei kanne! Spiste litt 🙂

 

 

Så var det dags å kjøre og hente mamma! De var ikke helt ferdig med middagen så jeg ventet litt utenfor på en krakk, det var deilig vær. Så var de klare og jeg fant mamma sin jakke og mamma og vi kjørte hjem. Jeg hengte opp vaska hennes. Hun har tørketrommel, men liker ikke å sette på den og gå!

 

Serverte henne kaffe og frukt og så var det hjemover her igjen. Hjemme akkurat på det tidspunktet jeg sluttet på en vanlig arbeidsdag! Variert dag med andre ord!

 

 

D a t t e r 

20 kommentarer
    1. Da hatt du hatt en aktiv og variert dag.
      Mamma er heldig som har deg. Og det setter hun helt sikkert pris på.

      1. Tusen takk, masse variasjon i dag og det ble ikke kjedelig.
        Og jeg fikk gjort alt jeg hadde i hodet. Ble glad inne i meg <3
        Klem til deg.
        Hun var stolt da jeg hentet henne og måtte fortelle til alle at jeg var datteren <3

    2. din mamma er heldige som har ei så snill og god datter ,og jeg tenker hun i sitt indre er svært taknemlig for att du er der og hjelper henne :=) en variert dag for deg,arbeid ja men hørtes jo litt koslig ut også

      1. Tusen takk, syntes faktisk jeg fikk ordnet det jeg hadde i hodet og hadde planlagt. Det gir en god følelse.
        Veldig hyggelig dag og de menneskene på Dagsenteret er virkelig noen hyggelige menensker.
        Variert og fin dag dag. Liker sånn jobbing jeg!
        Eneste jeg ikke er så glad i er kjøringen. Det ble 6 ganger frem og tilbake på disse svingete veiene der ute
        på bygda. Utrolig mye kjøring, men sånn måtte det bli! 🙂

      1. Tusen takk, ble glad selv jeg. For det gir godt innvendig på slike dager!
        Hun strålte som en sol under hele bilturen! Og var glad da jeg kom for å hente henne!
        Fortalte alle hun så at jeg var hennes datter <3

    3. God morgen 🙂
      Av og til skal man rekke over veldig mye – og man klarer det også – på et vis…..

      Lag deg en fin fin tirsdag 🙂 klem

      1. Tusen takk, må bare sette inn 5. giret noen ganger! Få ting unna! Og jeg kjedet meg jo ikke på min fridag! Haha..
        Ønsker deg en fin kveld!

    4. Da har du vært skikkelig flink Solveig :). Er nok slik og være datter, kjenner meg igjen. Men jeg tenker jo at man har det litt godt inni seg, når man har gjort en slik god jobb, for noen som en er glad i. Jeg må tenke slik jeg at de ga meg en god og trygg oppvekst, så jeg må gi litt igjen, når vi en dag blir gamle håper jeg barna våre tar hånd om oss, slik vi gjorde mot foreldrene våre. Men man har lov og bli sliten og. Står dere i beta på mandagene, kan vi stille opp vi også om vi er hjemme. 🙂 <3

      1. Ikke sant, det er sånn vi må tenke. Men ble mye kjøring den dagen. 6 ganger frem og tilbake. Litt i overkant for meg som hater
        å kjøre bil! Men hun kom seg på senteret og trives jo stort der! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg