Drikker du fuglevennlig kaffe?

 

Mye å tenke på, det er ikke bare å nyte en god kopp kaffe hver morgen, den bør helst være fuglevennlig også! 

 

Kaffe som har vokst og modnet naturlig i skyggen av naturlig hjemmehørende, fruktbærende regnskogstrær..Kaffe som dyrkes i skyggen..Kaffe er en skyggeplante som trives i sundt økosystem under regnskogen… Blir regnskogen borte, blir også fuglene borte..

 

Solvokst kaffe trenger mer kjemisk tilførsel i form av gjødsel og soppdrepende midler.Ganske så komplisert dette..men dette er kort fortalt! Jeg fant litt om dette i et fugleblad!

 

Dyrke kaffe etter økologiske betingelser!

 

Så derfor lurt å se etter økologisk kaffe hvis du også skal drikke fuglevennlig kaffe..og helst sertifisert av Regnskogsallianse-sertifiseringen… 🙂 

 

Litt å tenke på neste gang man handler en kopp kaffe ute eller brygger seg en kopp her hjemme! Ser man etter økologisk kaffe så er man i hvert fall et stykke på vei! Kaffe er dyrt, og helt greit å betale enda noen kroner hvis man også drikker den økologisk…Vinn Vinn….Kaffe er jo også et nytelsesmiddel tenker jeg, det er ikke forbruksvare slik som ting man putter innpå bare for å bli mett eller for å bli utørst…..Man koser seg med den kaffekoppen! 2-3 kopper daglig holder i massevis…Og den alle beste kaffen er rundt 0600 – 0630 tiden…For meg! Og kanskje også fuglevennlig…Får se om jeg finner noe der ute…….

 

 

12 kommentarer
      1. Ja, du har sluttet med kaffe. Mannen din liker Friele og jeg drikker den kaffen jeg får på jobben
        og kapsler her hjemme – men skal sjekke på nettet jeg. Glad i fuglevennene våre <3

    1. I alle dager?
      Fuglevennlig kaffe har jeg sannelig ikke tenkt på å kjøpe.
      Men jammen er det viktig å tenke over.🤗
      Takk for viktig info.👍🏻🤩

    2. Det aner jeg ikke. Likte Blå Java men den ble så dyr. Drikker ca 3 kopper i løpet av dagen. Fuglevennlig kaffe må sjekkes.

      1. 3 kopper er helt passe, utover det blir jeg sur i magen..
        Kaffe er skikkelig dyrt nå…Må lete lenge for å finne en pose under 30.-.
        Jeg bruker jo også kaffekapsler jeg da..Og kaffe på jobben ..
        Ja, skal sjekke litt på nettet jeg… 🙂 klem..

      1. Hehe, gammel toppblogger jeg vettu…..
        Nei, tror ikke det er så lett å få kjøpt på Kiwi eller sånn…
        Skal sjekke litt på nettet jeg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg