Dørsalg – nei takk!!!

Arkivbilde – ikke min dør!

 

Gode nyheter! 

 

Nå kan du reservere deg mot dørsalg. Gjett om jeg er glad for det da…Liker ikke at det ringer på døra mi sent på kvelden eller andre tider. Man føler at man må kjøpe..noe jeg aldri gjør, men liker ikke salg ved døra! 

 

For 2 – 3 uker ringte det på døra mi sånn klokka 20:45 på en mandagskveld, jeg skatt til – jeg åpnet ikke..Men fulgte med at naboen fikk besøk og de åpnet. Så forstod at det var selgere, sikkert salg av alarm eller TV-opplegg eller også bøker.. Det er det som pleier å gå igjen her jeg bor..

 

Jeg synes det for sent, jeg likte det overhodet ikke! Følte egentlig litt redsel…

 

*

 

Her finner du det nye regelverket: nei til dørsalg 

 

Enkelt og greit, jeg klistret en lapp på døra mi, tapet fast på alle kanter! Nå er det gjort, aldri mer salg ved min dør..Kanskje bare noen unger som selger lodd…Men de går aldri ut så sent ut på kvelden. Det er som regel ved middagstider…Og kjøpe lodd eller en kalender fra noen naboer – det går helt fint! Men dere skjønner hva jeg mener?

 

DØRSALG – NEI TAKK

20 kommentarer
      1. Sent, og jeg følte det ikke var greit, hvem kommer så sent til meg på en mandag..Pling plong, skal si jeg skvatt og følte
        og tenkte 100 tanker på en gang.
        Så veldig bra det har blitt et regelverk rundt dette, og at salg er forbudt på kveldstid og helger.
        ..
        Naboen kommer innom noen ganger da, men banker på vinduet.

      1. Nei, her har det vært ofte selgere på døra, slitsomme…De har ikke vett på
        å gå heller..Jeg sier nei og nei og nei…og så begynner de på samme setning igjen.
        Til og med fiskebilen, men de er dyre. Jeg har ikke rå til å kjøpe fra et sånt sted.
        Nå er regelverket endret, og det er ikke lov å gå på døra, kveldstid eller helg.
        god klem..

    1. Skjønner det veldig godt. Heldigvis slipper vi sånt her ute, sent på kvelden. Er det noe så er det kjente i nabolaget som selger lodd, og det er greit å være med på. Ofte ringer de først og spør også 😉
      Var en del av det på Flatåsen da..
      God mandag! Klem <3

      1. Takk, ja her er det en del på kveldstid..Aldri likt det. Men har ikke slippet unna dette.
        Tråkig!
        Greit å bo på landet ,der er det mindre sånt. Naboer og lodd og jo bare hyggelig. Klem..fin mandag i retur.

    2. Selgere på døra så seint liker man ikke. Lenge siden det har vært her. Det verste jeg får på døra er Jethovas vitner. Ender stadig vekk i diskusjoner. Men de har vel skjønt at jeg ikke lar meg omvende. Nå har jeg ikke sett de på flere år.
      Godt at det er kommet en lov, og da får de innrette seg det. Klemsiklem

      1. Hallo Eva, nei – det liker vi ikke…Da forstyrres husfreden..Etter jobb vil man være i fred og
        masse papirer og avtaler og alt det de kommer med. Orker ikke..Nå er det slutt på kveldstid og helg i hvert fall.
        Ja, de er slitsomme og man komme ikke til enighet med disse folkene – det er helt sant.
        God kveld og klem herfra.

    3. Plages ikke av den slags. Men telefonsalg kommer det innimellom men jeg legger på fort. Men bra at man kan reservere seg. Det grått men mildt ute så nå skal jeg sykle resten av uka. Må lade lyse jevnlig men man kan få bot hvis man ikke har det. Piggdekk la om til her om dagen. Nå skal jeg hjem og rydde litt. Bør ta en grundig vask av stua – og da tar jeg ut alle møbler, detmonterer bokhylla. Klart det tar tid men kan du verden så god luft det blir. Fine bilder du legger ut. Skrev om telefonsalg og det var det nå – spam vises det på min telefon da så da legger jeg på. Skal jeg ha noe så går jeg heller i butikken for det er mye bedre og tryggere. Ha en fin kveld.

      1. Bra du slipper unna Helge, her har det vært masse styr på dørene hele tida. Liker det ikke.
        Og telefon min er blokkert for sånt. Så greit at du har fått ordnet sykkel og piggdekk og lys.
        Da har du alt i orden for vinterstid..siden mopeden er satt vekk for sesongen og på jobb må man jo.
        Høres ut som en god rengjøring. Dette var grundig, men må til noen ganger. Kjekt.
        Ha en fin kveld videre!

      1. Ja, kjekt det er kommet et regelverk rundt dette..Synes ikke det har vært greit med mas på dørene, og på kveldstid
        er det jo bare pyton..

        1. Ja, misliker det også sterkt. Jeg trodde det ville bli mer av det da vi flyttet fra hus til blokk, men det har faktisk blitt mindre. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg