Dikeveien

 

Hei og god kveld. Når vi Fredrikstadfolk og kanskje Sarpinger trenger noe så drar man til et sted som heter Dikeveien. Ligger på en måte midt mellom disse byene, Fredrikstad og Sarpsborg. Men hører til Fredrikstad da. Her er det kjøpesenter. Trelast. Planter og hage. Store butikker som selger treningsklær. Mange butikker med interiør og maling. Stoffbutikk. Mange møbelbutikker. El-artikler i bøtter og spann. Gardiner. Matbutikker. Etc. etc….En laaaang gate og butikker på hver side av gata. Og store gratis parkeringsplasser. Det er rett og slett handlemekka. Dro dit i dag jeg. For å spise litt. Kjøpte meg salat med ost og skinke. Ellers så kjøpte jeg et par nye do-børster. Og en ny spade til hagen. 

 

cof

 

cof

 

cof

 

 

Så hvis du kjeder deg en dag – så er det bare å kjøre til Dikeveien. Der går timene….

 

 

10 kommentarer
    1. ehhh.. det ble da veldig langt da… 😀 Men skjønner tegninga 😀 Ulempen med sånne sentra, er jo at de tømmer sentrum. Men man kan ikke få både i pose og sekk 🙂

      1. Ja, den gata er jo lang. Sikkert 2 kilometer med butikker og senter på begge sider. Har nok tømt byen for folk. Men vi har jo tatt byen tilbake med masse butikker og Resturanter og fin gågate. Men vi må også kjempe mot svenskehandelen vet du. Og det tror jeg vi greier bra med denne gata 🙂

      1. Takk – ja her er det så mye forskjellig på et sted. Blir jo aldri lei egentlig. Jeg blir lei av å gå i kjøpesenter for der er det bare klær. Her er alt mulig annet som jeg liker. Elsker å Byggmakker-forretninger og sånn jeg. Og maling er snop. Også Stoff og Stil er en fin butikk. Plantasjen er alltid fin å besøke da. Så et sted som er kjekt å dra rett og slett. I dag dura jeg også innom en møbelbutikk. Litt artig å se litt trender.

    2. Der hørtes det fint ut å dra på shopping 😊
      Maten din så god ut også😊
      Der er litt langt for meg å reise dit for å handle da. Jeg tror jeg skal satse på Hønefoss neste gang jeg. Der er det også veldig mange butikker samlet på et sted 👍

      1. Ja kjekt når det er samlet. Så har man litt å velge i. Den salaten er veldig god. Dro opp for å spise den. Masse mat og god smak.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg