Dette er faktisk en postkasse

Hei igjen…jeg sitter og strikker. Ble pizza til middag i dag. Frossen pizza.. Hadde i fryser. På toppen. Så ble som i klesskapet…tar det første man ser.

Postkasser ser man sjelden nå.. og bruker dem sjelden.

Vi sender jo lite brev om dagen. Regninger legges ikke i brevgiro. Gjorde jo det en gang i tida også. Og brev sendte jeg masse av. Hadde venninner i Oslo som jeg skrev med hele vinteren. Da så jeg dem sjelden. Men når våren kom, da kom de. Skulle på hytta. Der mamma er en av grunneierne. Veldig koselig med brev. Og julekort også. Helt annen tid nå.  Det å jobbe i posten er ikke det samme. Sentralisering. Arbeidsplasser blir borte…..

Ble litt tankespinn rundt denne postkassa. Var en fargeklatt på turen min i dag…alt annet var grått….ingen blå himmel. Blått hav så jeg ikke. Grønt gress, nei…Bare en stor grå guffe av skitten snø..som tiner og fryser og tiner….og til slutt REGN sikkert…Eeeeeeeelsker vinter ❤️

#postkasse #blogg

15 kommentarer
    1. 🙂 Jeg skrev også masse brev før. Hadde brevvenner både innenlands og utenlands. Faktisk ei på Kråkerøy også en stund. Tro om vi var sånn 12-14 år gamle. Det er så lenge siden.

      Jeg strikker også. Må bli kvitt noe garn.

      1. Det var virkelig morsomt å vente på postmanne. Herlig tid.. Nå er det. blogg… Får svar kjapt.. Strikk.er artig.. Masse garn her å..

    2. Jeg har skrevet utrolig mange brev i min tid 🙂 Det har jeg blogget om en gang, men det kommer et nytt om ikke så veldig lenge 😀

    3. Ja nå bruker vi ikke postkasser lenger, nesten……… Noen bruker de jo…… Men jeg er jo på nett……. også har man de lokale post i butikk……………… 😀

      Minner er koselige. Og rundt en slik postkasse, der man sendte og mottok brev for mange år siden………… det var en gang.

      1. Ikke sant.. Utrolig koselig. Jeg husker jeg gleda meg til å komme hjem fra skolen for å sjekke postkassa. Vi har mista en stor Glede… Helt klart..

    4. litt dukker opp i vår postkasse daglig,avisen,reklame og enkelte brev fra div legekontor eller sykehus hi hi ,ja litt annet også da,men lite brev ja det er det.
      Pizza er godt det,her ble det fiskeboller,også fra fryseren :=) men vi må jo spise det som er der også

      1. Mye bra i postkassa di. Her er nesten bare søppel. Men noen ganger en gratis avis eller et ukeblad. Det er hyggelig. Ja.. Må spise fra fryser. Gjør det hele tida jeg.. Viktig å ha stor fryser og lite kjøleskap.. MEN liker å dra til byen å spise på cafe eller noe også..

    5. Har brukt og bruker postkassa enda. Men ikke så mye som da jeg skrev brev og hadde mange brevvenner. 😉
      Sender fortsatt noen julekort, og pakker i posten. Senest i dag..:)
      Syns det var koselig å få og sende brev.

      Jeg har også sendt kort og brev til barnebarna, og første gang tvillingene fikk brev fra meg, 3 år gamle, så spurte de mamman sin: Har ikke mormor tlf mamma? 😂🙄😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg