Det var lenge siden

 

God fredagskveld! Da var jeg hjemme igjen! Jeg kjente jeg måtte på tur i dag og følte det var så lenge siden jeg hadde vært i Halden! Været var så nydelig og da er det fint å kombinere tur og togtur, for Halden har jo mye å by på! Så etter og ha ordnet litt hjemme først, hadde fri i dag, og etterhvert ville jeg på tur. Jeg planlegger ikke, for jeg liker å ta ting på sparket og da er det best dra alene. Ingen som henger med på det tempoet jeg har for å si det sånn. De fleste vil sikkert vite det og planlegge og skrive i boka si, jeg er ikke sånn. Jeg bestemmer meg og 5 minutter etter tanken har vært i hodet mitt er jeg ute av DEN døra! Det er meg i et nøtteskall 🙂 Kledd meg og stellet meg har jeg jo gjort på morgenen. For man må jo se ut som folk når man forlater hjemmet sitt og ja mitt nye konsept finner du her: Hus og hjem og

DU ser du hjertet?

 

 

Jeg gikk opp til festningen og så bortover til en campingplass og mot Fredriksten Hotell. Der har jeg ikke gått før, så det var nytt for meg. Veldig store fine luftige områder, kan tenke meg det er kos å ligge i en av hyttene der eller ha med bobil eller vogn selv! 

 

 

Artige små hytter..

 

 

Festningen i Halden! Jeg gikk oppover alle trappene fra sentrum i Halden og opp til festningen og ble god og varm, for det er bratt og brostein hele veien så man må følge med! Jeg gikk opp til flagget der og tok en rast med vann og en bolle. Er jeg på tur så stresser jeg ikke da titter jeg rundt og koser meg. Var også i flere butikker i Halden og på senteret der, som ligge ved elva Tista! Liker det senteret og liker å titte litt og få litt ideer til gaver! 

 

 

Spiste middag på sentret der, kjøttpudding med fløtesaus, poteter, ertestuing og tyttebær og kaffe var inkludert i prisen og man kan kunne kjøpe billig dessert for kr. 20.-. Nydelig mat og dette smakte altså etter ganske mye mosjon opp og ned festningen og rundt ved området oppe ved campingen der! Finn trim for lår og hjertepumpe! 

 

 

Det ble mange flere bilder, men de får jeg bruke litt her og der i andre innlegg! Elsker jo bilder, men man må ha litt grenser for det også! Nå håper jeg du koser deg i kvelden! Det skal jeg gjøre, tenker det blir et glass vin her og bare nyte tid og sted her hjemme! 

 

 

igjen – takk for at DU leser bloggen min! Det varmer mer enn du tror! GOD FREDAG!

15 kommentarer
    1. Hjertet ser jeg, og for en flott tur til Halden da! Har ligget et par ganger på Fredriksten hotell, og gått mye rundt ved campingen og åå festningen! Innmari fint der! 😍😍klemmer….

      1. Tusen takk, fantastisk flott beliggenhet. Må være fint å overnatte der. Hadde kosa meg veldig!
        Ro og idyll over hele plassen! Herlig sted. Byen er også flott, så dere får ta dere en tur til sentrum neste gang!
        Titte litt ved kanalen og ved elva Tista. Jeg er utrolig glad i Halden <3 klem…

      1. Tusen takk, Halden er topp. Dere får ha det som mål å ta dere en tur en dag!
        30 år er jo lenge siden, og snart er det sikkert julemarked på festningen! Da blir det solgt masse fint.

          1. Ikke sant, gir beskjed når jeg vet noen datoer. Og det er jo stor parkeringsplass. Du trenger ikke klatre slik jeg gjorde i går! 🙂

    2. Fredriksten er jo unektelig den flotteste festningen i hele landet. Dessuten syntes jeg de har vært flinke til å legge til informasjon om historikken og bruksområdene til de forskjellige tingene 🙂

    3. Nydelig bilde med hjerte i elva 🤩

      Ja noe tar jeg på sparket men mye må jeg planlegge. Sånn er det bare 😊
      God lørdag 😃

      1. Tusen takk, God lørdag til deg!
        Jeg er impulsiv og lever det helt ut, men det er jo bakdeler med det da! Men det er meg!
        Klem videre med dagen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg