Det regner og regner

Sommerfugl – 2022

 

Tittet litt tilbake i august 2022..For å se hva jeg drev med der…

 

Det var turer og mat og Osloturer..Det er jo alltid gøy..Oslo har det ikke blitt så mye av denne sommeren egentlig. Så at jeg hadde vært på Teknisk Museum blant annet. Det var en hyggelig søndag. Og lyngen var flott i fjor, i år tørket jo lyngen ut i juni før den så druknet..

 

Svalestjert var det også mange av i fjor..i år har jeg ikke sett en…De er store og flotte og vakkert når de flyr rundt. 

 

Lyng 2022

 

Reker på Aker brygge 2022

 

Reker har jeg også til gode å spise. Vel, jeg har spist min dose med rekesmørbrød med lakereker..Men ikke spist på restaurant ute på f.eks. på Aker Brygge i Oslo. Ikke kjøpt ferske her hjemme heller. Reker er best når man kan sitte ute og spise synes jeg. Sitte her i sofaen med reker blir bare søl…

 

Og jeg lovet meg selv å kjøpe en slik blokk, men det har jeg glemt..Så det skal jeg bare få tak i. Alle mennesker har mange lag…Hvordan kan vi dømme bare av å se et lag, nei det er ikke mulig!

 

Ingen er bare det du ser

 

“Skikkelig blogg-redskap” / bilde Teknisk Museum / Foto: Solliv

 

Tenk om det ikke hadde vært noen utvikling på dette området…

18 kommentarer
    1. Når du nevner svale. Jeg har heller ikke sett en eneste svale i år. Rart. Det er første gang. Alltid så koselig å se den første svala på himmelen om våren. Og for et fint værtegn. Når svalene flyr lavt blir det regn, og flyr de høyt blir det bra vær. Faktisk ikke tenkt over før du sa det at de ikke er her i år. I hvert ikke her jeg bor nå. Kanskje der jeg bodde før?

      1. Svaler eier flotte fugler. Jeg blir glad når de dukker opp om våren..
        Sommeren i år her nede er veldig annerledes……..Men neste år håper vi på masse sommerfugler og sol og bad og turer i solskinn 🙂

    2. Her er det mye svaler…

      Ja tenk om vi satt foran den klumpen i dag også… og det ikke hadde vært noen fremgang. Fasttelefon.

      Lag deg en fin søndag 🙂 klems

    3. Mye regn i helga. Jeg på hyttetur i regnvær hele veien, det var toppers likevel. Jeg er glad jeg kan blogge fra mobilen også faktisk 😀 Ikke tungvinte greier. Gjør det lett å delta LITT på tur også, med bloggingen. Selv om jeg liker best pc-en 🙂

      1. Så bra, jeg har prøvd å blogge fra min telefon. Det er bare håpløst. Den er for liten og for gammel.
        Men må spare til en ny telefon. Så kanskje jeg kan blogge derfra etter hvert..
        Masse regn, og regntøy har man jo..Så det blir både tur i skogen og byturer på meg med regntøy.
        Går fint det. Men blir veldig mørkt på kvelden når det styrtregner slik..

    4. Det hadde vært tungt og drasset rundt med en slik på ryggen. Prøver å blogge fra mobilen min innimellom jeg også, men jeg liker best å blogge fra bærbar-PC’n. Når jeg er på hytta blogger jeg fra Ipaden. Den synes jeg er grei å blogge fra.

      Ønsker deg en superfin søndagskveld ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Hehe, tenk om vi måtte blogge fra denne maskinen…? Bra det har skjedd utvikling.
        Noen er flinke til å blogge fra mobil, jeg bruker bare MacBookAir jeg..Liker det best. Klem..

      1. God morgen…Sommerværet i år er ikke verdt å ta med seg i minneboka…Regn og regn..
        Lite av det jeg tenker som gode sommerdager, men sånn ble det.
        ..
        Jeg har i hvert fall fått vært på en drøss med festivaler og det har vært gøy. Kosa med
        med mat og musikk og folk.

          1. Nei, tida flyr og dette føles ikke så langt unna..egentlig. Husker jo godt den tida man ikke
            hadde mobil og man dro til syden. Rart..Man la igjen et langt nummer på bokhylla til de nærmeste..

    5. Så sant, så sant – ingen er bare det du ser! Gøy med litt tilbakeblikk, men litt kjipt at en ikke har gjort alt en ønsker i løpet av sommeren da! Ferske reker er konge….. ikke det på meg heller i år! 🙂 Godt dataverdenen har gått framover ja, hihi… klemmer <3

      1. Tusen takk, sommeren er i grunn grei den, men været har vært veldig dårlig her i Fredrikstad. Og da får man ikke
        spist reker ute på min måte. Eller badet hvor dag, savner å sykle ned å ta kvelds-badet. Ikke blitt gjort, det har ikke
        vært varme på kvelden..Men vi får satse på høsten 🙂 God klem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg