Det må lyse hos deg selv hvis du skal kunne hjelpe andre

 

God kvelden, har ikke glemt dere altså! 

 

Men vil påpeke igjen, skal man kunne hjelpe andre så må man ha gnist igjen selv…Det gjelder både det å være pårørende, være arbeidstaker, foreldre, og ting og tang rundt i samfunnet og også  klima..

 

Er man utbrent så får man ikke gjort stort! Så det å komme seg ut, være på turer, på ferie, på SPA, på en weekend tur – det kan mange ganger gjøre susen både for det ene og andre! 

 

Jeg tenker man bør ikke ha dårlig samvittighet for å pleie seg selv, fly til Kreta eller bare fortelle andre at dette her orker jeg ikke…Man MÅ ikke si ja fordi man føler på det tenker jeg!

 

Vær litt egoist – tenk på deg selv…før du kan hjelpe andre! 🥰

 

Utbrent og knusk tørr – da er det liten hjelp i oss!!! Man må skaffe seg energi et sted, jeg skaffer min energi på daglige turer i skog og mark ❤️ 

 

Ha en fin fin kveld…

20 kommentarer
      1. Ja, ikke lett i en hektisk hverdag vettu…
        Men viktig å ta vare på seg selv, før man kan hjelpe andre tenker jeg..
        God kveld nordover og sender over en klem jeg 🥰

    1. Jeg strevde lenge med å kunne si nei. Jeg strakk meg langt for å få tid til alt. Alt for langt.
      Da jeg møtte veggen så det sang i 2018, hadde jeg full jobb, mange verv, hus og hjem, mann og voksne barn. Men også voksne barn kan ha behov for at mamma stiller opp, i det minste som sjåfør. Jeg kjempet flere tunge og vanskelige personalsaker. I tillegg hadde jeg foreldrene mine, hvor mamma trengte mer og mer hjelp, og pappa trengte mer og mer avlastning.

      1. Da ble denne stammen knusktørr uten energi…Ikke bra. Men dessverre så er det mange som glemmer seg selv.
        Derfor så viktig å minne folk på at man ikke må ha dårlig samvittighet for gjøre ting man trenger for å
        finne energi i hverdagen! Jeg må ha stillhet og ro og natur!
        Jeg har vært utbrent to ganger gjennom et langt liv og det var ikke godt…<3

    2. her har det skjedd litt av hvert i dag ,og da hadde jeg rett og slett ikke tid til blogg,nå er jeg trøtt og har planer om å finne senga ,men jeg har vært i skogen i dag altså ,det er sant det gir energi å komme seg ut i frisk luft

    3. God morgen 🙂
      Ja det er som du skriver her…. man må ha gnist selv for å kunne gi noe til andre….
      Jeg har kjent på det siste tiden… og har måtte satt ned foten også… men så er det den dårlige samvittigheten da… for man vil så gjerne… så jeg strekker nok strikken litt for langt også forsvinner gnisten….

      klem og gode ønsker for dagen 🙂

      1. Ja, viktig å tenke oftere gjennom hva som gir energi!
        Jeg må være veldig bevist på dette på grunn av hørselen…
        Ting som tapper meg, må jeg rett og slett takke nei til..
        Litt går da, men man må tenker grundig på hva som gir energi til kropp, sinn og hode…
        God klem…

    4. Sanne og kloke ord. Vært utbrent selv og jeg lærte meg å si nei. Har ikke helse til alt. Neste uke må vi trå til, frakte et barnebarn til barnehagen tidlig om morgenen. Datter studerer må vite. Går nok greit det også.
      Planlegge neste års ferie, Kreta eller Madeira. Elle melle osv. I dag på messe å få vite mer om hjelpemidler for hørselshemmede. Time fikk jeg i mars neste år. Fy så lang tid å vente. Klem

      1. Tusen takk, ja må tenke godt gjennom ..
        Barnebarn kan jo fylle på litt energi også, men litt styr med klokkesletter og slikt.
        Men godt å hjelpe barna og barnebarn <3
        En kollega var på Madeira husker jeg, hun likte seg ikke så godt der. Det var noe med flyplassen som var
        ekkel..også..pluss andre ting..Men det var jo henne. Andre kan jo synes det er topp. Vi er forskjellige..
        Ting tar tid når det gjelder hørsel…Det kan jeg alt om ja..lykke til!
        Klem og fin fin kveld..

    5. Det er helt sant.🤗
      Hvem skal hjelpe hjelperen hvis hjelperen ikke klarer mer?
      Det er viktig å ta vare på seg selv og sette grenser og man må faktisk lade batteriene hvis man skal klare å hjelpe andre.
      Ikke alltid like lett å etterleve når man står midt i stormen noen ganger.😅

      1. Viktig å lade batterier og ta vare på seg selv..
        Er man utbrent så hjelper det ikke tenke på klima..
        Da orker man ikke sortere søppel eller tenke bærekraftig! Da har man nok med å komme seg ut av senga
        – ikke alltid man greier det heller!🥰

    6. Det der har du virkelig helt rett i! Jeg trenger endel tid for meg sjøl for å fikse jobb osv, men jeg får stadig pepper for det! Sist nå fordi jeg ikke ville være med på en firmatur som absolutt ikke er noe for meg – bare dilldall! Blir lite hyggelig av sånt, men jeg trenger alle krefter for å kunne stille opp for mine! Klem <3

      1. Ja, vi er helt like der. Jeg må ha masse tid til meg og mitt. Dyrke meg selv på en måte..
        Men sånn er det – hvis ikke klapper jeg sammen. Firmatur er ikke noe for meg..
        Det har jeg vært på tidligere og helt ferdig med..
        Ja, må bruke tid og krefter på det i sitt liv som man føler er viktig.
        Som foreldre, barna og huset – <3 Og også ha krefter til å være på jobben de dagene jeg jobber.
        Og føle at jeg bidrar bra der med jobb. God klem…

          1. Folk forstår ikke eller vil ikke forstå…
            Men man får pepper, det har jeg fått sykt mange ganger..
            Men jeg må gjøre mine egne valg! God klem..🥰 Stå for den valg du, ingen kjenner deg bedre enn deg selv.
            Ikke la deg presse, du trenger tid for deg selv for å være den personen du er <3
            Ikke alle er laget til å fly sammen med andre og dille og dalle og alt skal være så himla morsomt! Synes
            faktisk sånt er kjedelig jeg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg