Det kables

 

God dag! Det kables her ja. Vet ikke hva du tenker. Men det legges kabel i gata. Telenor har tatt over nett og tv. Vi hadde før Canal Digital. Har hørt om dette  lenge, men ikke sett noe til det. Men nå høres det ihvertfall….Det graves og skjæres i asfalt. Det er et sinnsykt bråk. Stakkars mennesker som jobber i det bråket. Øra må beskyttes og det gjøres så klart. Hvis ikke hadde alle blitt tunghørte som meg. Det er jo ikke greit eller gøy.

 

 

 

Etterhvert når denne jobben er gjort da. Så må vi huseiere grave selv inn til husveggen. Jeg må bare sette i gang etterhvert. Må kjøpe litt større spade. Skal sjekke hvordan naboene gjør det. Bør ikke graves dypt da, men må ned i jorda så man ikke snubler i kabler…:)

 

Holdt lissom på å male rekkverk i dag jeg. For det er sol og fint. I morgen meldt regn igjen. Men ble helt tomsete i hodet. Hjalp ikke mye med øreklokker skal jeg si dere!

 

Beskytte hørsel er VIKTIG. Min far gjorde ikke det dessverre..Jeg er superredd for å miste den jeg har!

 

 

12 kommentarer
    1. Fæl lyd! Glad du ikke tok video 😉 Du vet heldigvis at det går over snart. Og etterpå, når du også får gravd litt, på en noe stillere måte, blir det bra, vettu!

      1. Tusen takk, Video her hadde blitt drøy kost. For dette var plagsomt. Flere naboer har gravd gjennom hagen. Så jeg må til pers jeg å…på en stille måte som du sier.

    2. Jøss,, og jeg som lagde et innlegg i går kveld om min arbeidsplass og transport bane og kabel 😀 La det ut nå nettopp etter vi kom hjem fra Bodø 😀

    3. Jeg skjønner godt at du vil beskytte hørselen din. Vi som hører noenlunde normalt, kan fort være skjødesløse og ta god hørsel for gitt. Jeg er veldig lydømfintlig og liker ikke mye støy, men det er jo noe annet. 🙂

      1. Viktig å ta vare på hørsel. Dessverre blir mange skadet av høye lyder. Musikk og konserter også. Folk tenker ikke. Men jeg vet hvor trist det er å høre dårlig.

      1. Takk, gikk tur i går kveld. Det var deilig. For den skjæringa i asfalt var helt grusom. For å lage riller til kabel. Så etterpå var det asfaltering. Ferdig rett utenfor døra mi. Men redskapene står utenfor ved lekeplassen. Så er nok full fart i dag også. Men da tar jeg meg en tur og gjør noe handel. Men i går holdt jeg på å male ute. Ikke greit.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg