Det har blitt søndag

 

God formiddag…Ute er det høst og det regner…Grått og elendig vær…oktobervær…

 

I går begynte også dagen grå, men sola kom utpå ettermiddagen…det ble et fint lys..Drikker kaffe og prøver å legge litt planer for dagen. Viktig at man hver dag har en plan med dagen! Sitte hjemme hele dagen eller bare være inne fra morgen til kveld er overhodet ikke meg. Enten må jeg holde på her inne, eller jobbe med noe ute eller være på tur – et eller annet sted. Skal gå meg en tur senere i dag, trenger ikke gå nå kl: 10.00..Så slapper av litt lenge med frokost og kaffe..det er søndag. Liker slike morgener, hvor man strikker litt..Leser litt nyheter og nyter kaffekoppen uten å hive ned på og fare ut den døra..Det er stress og det er slitsomt..

 

Fredag kjørte jeg over plenen her med gressklipperen, det var siste for sesongen..Så etter det satt jeg den inn i garasjen noen måneder..Har begynt å rydde inn litt fra veranda og hage..Slik som hage-figurer og møbler. Noe har jeg ute under tak hele vinteren..Der jeg har overbygd veranda..liker fremdeles å ta med kaffekoppen ut..Blomstene i krukker blomstrer for fullt enda, det har jo ikke vært ordentlig frost her nede..Så de har ikke tatt kvelden..Så er ikke sikkert det blir noe lyng, kanskje jeg bare henter noen kvister med furu og gran fra skauen her..etterhvert! Når man skal pynte til jul utendørs 🙂 

 

Fra Slottsparken  – 22. oktober 2022

 

Jeg stikker innom etterpå igjen tenker jeg, søndag er den dagen i uka jeg har best tid til blogg…De dagene jeg jobber, er det nesten bare slitsomt..

 

Men du nyt formiddagen! 

16 kommentarer
      1. Suse vekk dager gjør jeg aldri.. Det synes jeg er dårlig utnyttelse av fridager.. 😀
        Men jeg tar alltid en vareopptelling hver morgen om hva jeg skal bruke dagen til.

    1. I går ble det ganske bra ut over dagen, og jeg hadde håp for denne dagen også… Regnet kom hit for ikke lenge siden, men ettersom jeg har mer enn nok å gjøre inne blir det ikke noe tur ut på meg. Håper du får en fin søndag, klem 🤗

      1. Ja, ble kjempefint…jeg var i Oslo hele dagen i går, spiste både lunsj og middag..
        Og ved 1630 tiden kom sola, utrolig fint lys og bildene fra innlegget tok jeg i går.
        Jeg har vasket og ryddet litt nå, nå skal jeg ut og gå – må ha luft kjenner jeg..
        Ha en fi fin dag, klem…

    2. Skikkelig bra det første bildet der.
      Det ser ut som at lykta er gigantisk i forhold til menneskene.
      Det er godt å ha litt å gjøre og fint når man kan holde på i sitt eget tempo.🤗
      Jeg har også mye å ta vare på ute.
      Her har det vært nattefrost flere ganger så det er på tide å ta inn både møbler og blomsterkrukker.😅

      1. Tusen takk, ja dette bildet likte jeg selv…spesielt..og så fint med høsten i bakgrunn..
        Godt å pusle med noe, stress takler jeg dårlig..Da blir jeg syk..
        Godt å pusle sammen det som er rundt veggene, men en del overvintrer på veranda..
        Går fint det og jeg sitter enda i stoler jeg har ute..:-) God kveld videre..

    3. Lekre bilder, Solveig! Lenge siden jeg tok inn alt ute – det regner og blåser og er kliss på ørtende uka her nå! Deilig med overbygd veranda da – det har dessverre ikke jeg! God klem <3

      1. Du har vært flink, fremdeles litt igjen her altså..Men lørdag og søndag gikk fra meg..
        Tusen takk, flotte høsten gir oss motiver – klem klem…

    4. Så du har vært i Oslo igjen, det visste jeg ikke 😊Håper du koste deg 😊Veldig høst nå, mørkt og vått. Men plutselig dukker sola opp 😊

    5. Skikkelig gråvær her i dag..men har heldigvis vært noen godværs dager i høst også.. Vakre bilder fra høst i Frognerparken.. I dag har mannen bakt så gleder meg til kveldsmat med te og nybakt brød .. 🙂 Klem fra Mjøndalen <3

      1. I dag har det bøttet ned jevnt og trutt sånn er det noen dager.
        Så viktig å nyte disse fine dagene..
        Lørdagen kom og sol, og det ble et så flott lys, Klem herfra Kråkerøy.. 🙂

    6. Vi har også klippet plen for siste gang dette året. Greit å bli ferdig med det, også fikk vi bort masse løv samtidig 😉
      Har fått lest meg opp litt hos deg også nå. Mange fine og koselige innlegg! God klem med ønske om den god kveld <3

      1. Tusen takk, ja må pusle litt rundt veggene ute til man føler man er i mål..
        Jeg også raker etter hvert, orker ikke alt det løvet som fyker rundt..
        Godt å klippe plenen og rydde vekk maskinen for dette året :-)Nå må jeg bare kose meg mer her inne..Klem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg