Det er viktig med åpenhet når det gjelder hørsel

God kveld i stua…

Håper dere har hatt en fin dag. Jeg har stort sett være innesperret her på øya i dag. Hålke. Biler kom verken opp eller ned. Jeg fikk gått tur da med icebug. Sko med skikkelige pigger. Brodder hadde ikke hjulpet her i dag. Men bilen har fått hvile.

Ny arbeidsdag i morgen. Jeg sliter med hørsel som dere vet. Alltid på søndager tenker jeg. Går det greit neste uke også..

Det må jo gå, men tankene er der…Jeg bruker høreapparat hele dagen på jobb. Det hjelper litt. Men ikke så mye. Folk må snakke klart og tydelig ikke mumle. Høreapparat gjør mumlingen høyere, men ikke tydeligere. Jeg må gjenta meg selv mye. Sånn er det.

Hvordan er din hørsel? Viktig å ta en hørseltest med jevne mellomrom. Mange som er i arbeid får dette gjennom bedriftslegen sin. Så det er bra. Men dere andre som føler at det er noe galt får ta en tur til fastlegen. For ting tar tid.

Ønsker alle her inne en fin kveld. Blir et par brødskiver her nå…Lagd middag til og  med. Pleier å spise mye ute på søndager. Men i dag innesperret. Snakket med 2 facebookvenner i stad da. Naboer. De er jo venner også dem. Han ene naboen snakker jeg med alt om. Deilig. Ellers stille.  Strikker og hører radio. Ryddet og kastet litt. Men egentlig tatt en hviledag….:-)

God natt, klem Solveig

#nedsatthørsel #hørselblogg #hålke

12 kommentarer
    1. Ja, jeg så flere steder har hatt det glatt i dag, da er det best å holde seg hjemme 🙂

      Jeg jobbet i barnehage i mange år, og mange ganger tenkte jeg på om jeg ville få skadet hørselen min. Det kan jo være høyt støynivå i en barnehage. Men for det meste var det jo rolig, så lenge man har gode regler og alle følger reglene 🙂
      Så foreløpig merker jeg ikke noe til noe sånt. Men…. Jeg har ganske god hørsel. Jeg hører ovenpånaboen ganske ofte…til og med prating. Så…..

      Ha en god natt ♥

    2. Mannen min maser om hørselen min. Jeg sier hæ?hele tiden. Merker det jo selv på jobben også. Kanskje jeg burde ta en sjekk.
      Håper glatta blir bedre hos deg snart. Det er skummelt og gå og kjøre når det er bare is.

      1. Ja. Viktig å komme tidlig i gang hvis man skulle trenge noe hjelpemidler. Bestille time hos lege og be om henvisning til øre/nese hals på sykehus. Dersom ikke fastlegen kan ta testen… Glatt enda… Men bilvei er ok i dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg