det er tirsdag hele året…

God morgen.

Dagene går og sommeren består. Nå har vi igjen hatt noen fine dager. Skal blir varmt i dag også. Begynner senere i dag. Skal på en samling. I går da jeg kom fra jobb. Tok jeg en runde med gressklipperen på plenen bak huset. Fikk litt energi, så hev jeg meg rundt og vasket den siste langveggen på huset. Bøtte og kost og slange. Min måte å skrubbe på. Så sier meg i mål med husvask og maling i år. Har bare en liten rest i spannet nå. Som jeg maler litt hist og her på rekkverk og sånn. Gidder ikke kjøpe nytt spann for jeg er meget fornøyd med hus og maling dette året. Etterpå tok jeg runden for å pusse vinduer ute. De var ganske skittene etter både det ene og det andre. 

 

 

Men etter middagen så syklet jeg meg en tur for å bade. Var på stranda et par timer og slappet av og badet. Kjempedeilig. Aldri har vannet vært varmere synes jeg. 

 

 

Mange ute på fjellknausene her på Enhus. Får en egen ro når man tar kveldsbadet. 

Satt og glana utover etter badet og det er meget deilig energi som kommer innover meg. Greier ikke beskrive det med ord. 

 

 

Gjerningene taler høyere enn ord, og et smil sier: Jeg liker deg. Du gjør meg glad. Jeg er glad for å se deg.

 

Sitat fra boka “smil”. Litt å tenke på nå som du skal ut og møte folk.

8 kommentarer
    1. jammen er du dyktige,men det er lettere å bare hive seg uti arbeidet og få det gjort,så kan en slappe av og nyte livet etterpå :=) sommeren kom til oss også20+ når jeg la meg og fortsatt 20+ når jeg står opp og det er uten sol,når solen dukker opp blir det nesten varmere enn det var i sommer,men jeg nyter det :=)nå står siste saftkoke på ovnen,når det er gjort har jeg ikke flere glass,ikke flere sylteglass heller og fortsatt er det kilo på kilo med plommer i trea :=)

      1. Tusen takk, jeg liker å jobbe med huset. Det synes jeg er gøy. Og best å gjøre det før man setter seg ned. Slik at man er i farta. Jobbe først og hvile etterpå. Masse plommer her også. Ikke helt modne enda. Victoria-plommer. Så blir litt syltetøy her også. Men gir nok bort en del. Ta med på jobbe og sånn. For jeg spiser lite syltetøy..Men litt er da deilig å ha. Mamma liker syltetøy så skal ta med til henne.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg