Det er mange måter å spare på

 

Da er det blitt fredag ettermiddag! Jeg var innom nettbanken og sett om det har kommet noen renteøkning! Den banken jeg har lånet mitt, pleier å være ganske kjappe med å varsle renteøkning! Det blir ikke så voldsomt mye penger for meg da, men jeg har lån! Kjøpte jo dette huset da jeg ble skilt! Vi var jo egentlig i mål med dette huset vi, men men livet gikk videre! Jeg kjøpte meg faktisk en leilighet også, men den flyttet jeg aldri inn i! Solgte den tilbake til firmaet jeg kjøpte den av. 

 

💛

 

Så en stund satt jeg med eierandel i dette huset + pluss en ganske fin og helt ny leilighet! Kontrakten var signert og alt i orden! Men så fikk jeg altså ordnet meg og kjøpte huset, veldig glad for det i dag. Huset har steget enormt mye i verdi, mye mer enn jeg har fått i lønn de siste 10-15 årene. Og leiligheten hadde nok ikke steget like mye!

 

💛

 

Men det er mange måter å spare på. Hadde jeg ikke vært så flink med dette så hadde jeg aldri hatt råd til eget hus! Men jeg sparer og sparer og føler jeg alltid har hatt god kontroll på penger! De siste ukene har brua over til øya her vært stengt! Så jeg bruker jo ikke bilen. Ingen bil og det betyr 0 i bompenger og veldig lite i bensin! På vanlige måneder har jeg ca. 1.600 kroner i bomutgifter og 1.000.- i bensin! Det vil jo si 2.600.- Jeg bruker kanskje 200.- i bom nå og veldig lite bensin. Jeg bruker stor sett bilen bare ut til mamma en gang i uka. Noe mer blir det ikke så lenge brua er stengt! Blir for mye styr da jeg sykler og går til jobb!

 

💛

 

En sak er jo å prøve å øke inntektene, ved å ta en ekstrajobb eller slikt og en annen er å redusere utgiftene. Her betyr det jo ca. 2400.- pr. måned i reduksjon. Det er utrolig mye penger! På tre måneder er det over 7000.-. De går rett på sparekontoen. Men frem til jul nå så vil jeg redusere sparingen min ganske betraktelig da disse 3 månedene bruker jeg til julegaveshopping. Oktober, november og desember. Liker å fordele handelen på 3 månedslønner! Har jo en del å handle til og jeg elsker jul og gaver! Jul har alltid vært en stor fest her i huset! 

 

I morgen åpner Norge 🇳🇴 jeg ble så glad at tårene trillet…

 

 

15 kommentarer
    1. Du er god på dette med økonomi..setter deg inn i ting 🙂 Lurt å eie eget om en har mulighet… Om man trenger å spare er det utrolig hvor mye di fleste kan klare å få ned kostnader i det daglige.. ei krone her..og ei krone der..blir penger av det… 🙂 Vakkert blomsterbilde.. Blir fint med gjennåpning, selv om jeg ikke merker særlig forskjell..er det hyggeligst når det er “slik det skal “… Klem og god helg til deg <3

      1. Tusen takk, føler at penger og økonomi er noe man må ha stålkontroll på!
        Ja, kjekt at det begynner å normalisere seg igjen. Deilig <3
        Ønsker deg en fin kveld – kos deg masse! Klem herfra.

    2. Flinke du, beundringsverdig. 🤗 Håper du får en nydelig helg. Mandagen bærer det sørover til Risør med meg. Så får vi se hvordan det blir. 🤗 God helg

    3. Jeg ser at du har full kontroll på økonomien, og det er deilig. Flink er du.
      Og nå er vi glade for gjenåpning.
      I morgen kjører vi oppover til Nordmøre for å stenge av hytta for vinteren. Blir vel ett par uker.
      Godt å få noe annet å tenke på etter at jeg ble operert for brystkreft på tirsdag. Det går bra med meg altså.

      1. Tusen takk.
        Uff så mye du har vært igjennom. Bra det går bra med deg og masse god rehabilitering på hytta <3
        Kos deg så godt du kan og slappe av i naturen. God klem fra meg.

    4. Du er dyktig økonomisk! Jeg har i mange år hatt to ekstra jobber, noe som hjelper veldig både for sparing og bruk! Jeg kjøpte jo hus for 17 år siden – etter skilsmissen. Seint å begynne på nytt, men sånn er det bare! Klem 😘

      1. Du er veldig flink. Ikke så lett med ekstrajobber for meg nå man ikke greier den vanlige jobben 100 % engang!
        Tenkte litt på butikkjobbing på lørdager, men det kokte bort.
        Håper jeg tjener på bloggen! Haha…
        Men nå tjener jeg ganske mye på fonda mine og det er en god inntekt i tillegg. Man kan jo bare overføre til konto, tar ca et par dager.
        Men det er skattbar inntekt! Tar man ikke ut noe, så blir det bare renters rente…Gøy! Klem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg