det er jo bare en kongle

 

God kveld! Det regner og regner…Men ut må man jo! Men men ikke så mange bilder fra en tur i dag akkurat. Men en kongle ble det jo. For meg er dette vakkert. Det er ikke bare en kongle! Det er noe mer. Det er naturen som gir oss noe tilbake. Mat til dyrene i skogen blant annet.

 

Og masse man kan lage av kongler. Kranser og oppsatser og til annen pynt. Kongler i alle fasonger og størrelser. Grankonglene henger som regel høyt oppe trærne. Her fant jeg et tre med kongler på bakkenivå! Da måtte jo denne konglen bli dagens bilde i dag. Vakker som en diamant. Jeg bryr meg ikke om gull eller diamanter jeg da. Er lissom ikke meg! Ikke får jeg slikt i gave heller…Og kjøper jeg meg noe pynt så blir det på Glitter til kr. 30.-. Det er slik jeg er…. Prøvde å redigere dette øverste bildet litt. Lysne litt og sånn, men må nok trene litt mer på det! Alltid gøy med bilder. Men som regel er min bilder uredigert. 

 

 

Synes faktisk det uredigerte bilde ble finest jeg. Naturen er uansett vakker. Alltid noe å se og alltid noe å finne <3 

 

I morgen er det allerede onsdag. Snart helg, og litt husmorferie blir ikke feil…<3 Akkurat nå fyres det  litt i ovnen, for i dag var det litt guffent inne synes. Fryse inne er ikke kjekt i det hele tatt!. Tomt for grønn te i huset også. I morgen MÅ jeg kjøpe. For akkurat grønn te er det beste som finnes av varm drikke på kvelden! Men men får rote litt rundt her så kanskje jeg finner en pose på et lurt sted <3 

 

Der alt er ryddig skjer det sjeldent noe kreativt.

8 kommentarer
    1. bilde nr 2 var skikkelig klart og fint,ja kongler er vakre og fine til mye,mange bruker massevis av penger for å kjøpe til jul ,til å lage dekorasjoner av,men plukker en litt i skogen så koster det ikke noe og en kan ha dei liggande til en trenger dem :=) nei fryse inne er ikke koselig,det bør være litt lunt og godt når en sitter og slapper av

      1. God morgen. Koselig å gå i skogen og plukke kongler. Det er så mye fint man kan lage. Helt herlig.. Og ja fyring..Husker da jeg var ung og pappa hadde glemt å gjøre køl til grillen. Da brukte vi furukongler….:) gikk fint.

    2. Kongler er jo frø til nye trær 😀 Vakkert bilde… samlet et år en diger kasse med furukongler til ei dame i Lofoten, som lagde alt mulig rart av det 🙂 Det er nemlig elendig med trær i Lofoten 🙂

      1. Ja, kongler er frø. Viktig for naturen. Jeg også plukker masse mass kongler og gir dem bort. Noen ganger lager jeg litt selv og andre ganger ikke…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg