Det er ingen hemmelighet

 

Det er ingen hemmelighet at jeg jakter på bad og opplevelser og god mat og drikke. Det gir meg masse og det trenger ikke koste så mye heller.

 

Bussbilletten fra Horten til Åsgårdstrand koster bare kroner 37.- Det er mindre enn hva en kaffekopp ute koster..Jeg drar til steder som gir meg noe, og som jeg vet har et sted jeg kan bade. Åsgårdstrand er et badested. Ikke så mye annet man kan finne på der egentlig. Noen få spisesteder og en par puber. Et bittelite   shoppingsenter oppe i sentrum der, hvor man får tak i det nødvendige, pol og apotek og sånn..

 

 

Så fint vær i går……

 

 

På plenen rundt dette huset er det populært å være. 

 

Første jeg møtte på og pratet med var en dame (ung) som jeg vet jeg har sett før, men hvor aner jeg ikke…Hun var svært hyggelig. Men jeg fikk meg ikke til å spørre hvor jeg hadde henne fra. Kan jo være et kjent fjes fra TV eller noe..Som sagt jeg har kvernet hodet rundt og rundt…men ikke noe svar…

 

 

Middag må man ha og jeg koset meg med laks, asparges, sandefjordsmør og risotto. Utrolig godt. Og litt drikke må til i sommervarmen. Cola/Cola-light og slik drikker ikke jeg. 

 

 

Buss til Horten og ferje til Moss – så ble det et bad i Moss borte ved stupetårnet. Veldig enkelt å bade der, badetrapper man kan sitte på og stige til sjøen eller stupe/hoppe fra tårnet. Slike steder liker jeg godt..Var i Moss noen timer og slappet godt av og så toget hjem til Fredrikstad..

 

 

En virkelig God Dag med mening..

 

14 kommentarer
      1. Helt perfekt, er glad i slike turer..Hvor man er tidlig oppe og på tur hele dagen og sent hjemme på kvelden.
        Får utnytta dagen max..

    1. Du hadde en toppers dag. Vi bodde i Vestfold i 3 år, og siste sted vi bodde var i Adal. Like i nærheten av Åsgårdstrand. Er fine områder der. Men vi nordlendinger savnet vår egen landsdel. Flott St. Hans ute i vogna. Her var vi mange som møttes og hadde en trivelig ettermiddag og kveld. Grilling, masse frisk luft. Klokka 11 la jeg meg og slokna tvert. Vi dro hjem da vi fikk besøk her hjemme. Klemsiklem

      1. Skjønner at du lengter til dine røtter. Selv kunne jeg aldri bodd nord.
        Men sånn er det. Man gror fast der man er vokst opp på en måte. Åsgårdstrand er bra det, men kunne ikke bodd der.
        Men en leilighet, sommerhus kunne jeg klart. Litt for stille for meg å bo der. Men være der på sommeren er jo bare topp.
        Så koselig kveld dere hadde og man blir jo sliten av folk og frisk luft. Fint med besøk hjemme hos dere også.
        Bra dag/kveld hos deg – koselig…God klem herfra..Stille her i dag. Bare vært hos mamma og kjøpte is til de gamle og
        gikk og badet her på kvelden ..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg