det er ikke så gæli men / og noen tanker

 

God kveld, jaggu er det kaldt ute nå. 5 grader viser det ute nå og iskald luft. Så jeg har brutt alle regler og satt på varme! Gjorde det i helgen da. Jeg er jo slik lagd at jeg ikke fyrer med strøm i mai, juni, juli, august, september 🙂 Men i helga satt jeg på gulvvarmen her i huset + en panelovn. Ikke begynt å fyre enda da, det kommer etterhvert. Så det røyk fra fra nabohuset da jeg kjørte forbi huset hjem fra jobben. Så flere med meg…Men høsten er deilig tid da. 

 

Tid til å nyte litt. Kose seg inn med te og fyring, bøker og blader og strikketøy. Gode samtaler med mennesker. Hvis du gidder eller har lyst til å be inn noen. Eller ta kaffe, vin eller kino i byen. Mye å finne på. Vi trenger ikke være ensomme. Vi må bare ta et tak i oss selv. I hvertfall vi som kan ta det taket. Eldre og syke er det verre for. Men mye vi andre kan gjøre. Stikke innom oftere hvis du vet om noen som sitter der alene. Ta den telefonen. Det burde ikke være så vanskelig! Men er vanskelig, for det krever litt av oss. Av meg og deg. Litt tanker her jeg sitter. Det er alltid bra å sette i gang en prosess! 

 

Skiltet så jeg i Borredalen i går da, de har det nok fremme hele året. Det minnet meg på noe. Det er ikke nå vi skal bekjempe ensomheten. Nå på høsten! Når mørket kommer. Det er egentlig noe vi må tenke på hver dag. Hele året…💚

 

🍒her er mitt innlegg om premien jeg fikk i posten i dag LYKKE 

 

Ønsker deg en fin kveld og tv blir det her i dag…Friidrett må vi bare følge med på 🙂 6 norske skal i aksjon i dag!

14 kommentarer
    1. Fint å tenke på de ensomme ♥ Jeg har hatt perioder hvor jeg følte meg veldig ensom. Heldigvis er det lenge siden nå. Men iblant kan jeg få et stikk likevel. Koselig da med noen som bryr seg 🙂
      God klem ♥

    2. Så kaldt det plutselig ble. Jeg var ikke klar over det og hadde alt for tynt tøy på trimturen. Det ble rett i badekaret etterpå. Nyt kvelden med varme!

      1. Tusen takk, iskaldt ble det. Jeg fikk gått mine skritt, men fy søren det var IS i lufta. Godt med badekar for deg. Det ble te her. Tenk at jeg badet forrige helg. Rart…Nyt kvelden fine deg.

    3. Her har vi begynt å fyre. Men nå har madammen bestilt varmepumpe,,,, nå er det VM her. Kos deg, og ikke ut på glattisen 😀

      1. Tusen takk, vi har som du sier litt ansvar selv. Jeg er mye alene jeg. Men prøver å kose meg med det. Men kunne vært flinkere til være sosial…men men…Bidrar jo mye med moren min og ungene mine.

    4. Følger ikke med på friidrett, bare på oppsummering på nyhetene 🙂 Ser dvd, serier 🙂 Ja, å komme seg ut og ta kontakt er viktig for oss som kan 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg