det er februar

 

Kalenderen sier februar – ganske midt på /Det er lønningsdag! Kanskje kalle det lønningstur, ikke lønningspils! Men forsvinner meter og munnbind i morgen så blir det snart en tur ut på meg tenker jeg! Nok om det, det er skikkelig fint vær, fremdeles litt is rundt omkring. Litt kaldt når man begynner å gå og så etterhvert blir det bare fint! 

 

 

 

Kjekt å ha noen å spise sammen med! Rart at så store dyr bare spiser høy og enda blir sååå digre. Mens andre dyr er små og lever av å spise hverandre! Spise kjøtt og masse proteiner..Skaperverket er underlig! 

 

 

Plutselig var lufta full av noe…nesten som snø og joda det var sprekte dunkjevler og det blir det bøss av…Det var mange av dem og alle var sprekt, jeg dunket på en og myldret av frø som føyk bortover..

 

 

Ved brygga ute ved campingen her på øya..

 

 

Det har blitt forsket mye på dette med D-vitaminer under pandemien. Jeg har selv deltatt på en stor oppgave gjennom universitetet tror jeg det var. I hvertfall fått mange mailer gjennom mange måneder og 100 vis av spørsmål!

 

Skyggene våre er fremdeles lange og det betyr at vi ikke får nok D-vitamin fra solen..Men må spise fet fisk, omega, tran  + + i tillegg! 

 

 

 

Blå himmel, sol og helt nydelig…

 

 

Mange som viser bildene “som ikke kom på bloggen” – det kan ikke jeg vise. Jeg tar kanskje 30 bilder på en tur og viser noen få! Noen bilder bruker man i andre innlegg og noen kommer i skya..Men det er jo en del av gleden ved å være på tur og se om man finner noen motiver der ute! Ikke sant….💛

 

 

“Det er sangen du synger og smilet i ditt ansikt som får solen til å skinne overalt.” – James W. Riley 

20 kommentarer
    1. Jeg synes ikke det er det spor rart at hester blir høye av å spise høy… hehe 😉
      Det ser skikkelig vårlig ut på dine kanter. Litt rart å se på bildene dine og deretter titte ut av vinduet her hvor snøføyken lager hvirvelvind utenfor… 🙂
      Vi trenger masse omega 3 og D-vitaminer, mens de fleste av oss har mer enn nok omega 6.

      1. Tusen takk, ja – skikkelig kontraster i dette landet vårt.
        Så også akkurat nå bildene hos Fruens Vilje, så masse snø bare fra i går!
        Høy på høy er tingen! 🥰 men ikke på gress….

        Var vel et par kuldegrader da jeg gikk ut og rundt 0 da jeg var hjemme…Men sola varmet merket jeg 🧡💛

    2. Det var mange tanker på en fredag. Flott lesing etter en pustepause, hvor snøfresen har fått kjørt seg. Glemte faktisk å ta bilder i dag, når skjøteledninga forsvant inn i min elektriske snøfres, som jeg bruker på terrassen. «Bloggeblikket» er svekket,,, sukk,, 😜 God helg

      1. Mange takk, bloggblikket bør du finne igjen vet du…Det er godt å ha!
        Jaja, da vet du hvor den ledningen er..

        Fredagstanker er kjekt og fin tur ble det! Klem 🥰

    3. Herlige og vårlige bilder fra turen! Og det er februar…..! Som du sier, så blir det mange bilder fra tur….! Jeg sletter alltid de ubrukelige, og bruker de andre – en eller annen gang….! Noen få havner kanskje i skyen, men de aller fleste blir brukt! 🙂

      1. Blir mange bilder. Sletter mange jeg også. Men ikke lett å velge ut noen, og
        jeg er ikke glad i innlegg med for mange bilder. Det synes jeg er litt kjedelig.
        Klem…
        Tusen takk,,,var deilig ute, i morgen meldt regn..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg