Det blir verre og verre å være synlig her på blogg…med en oppklaring

 

God ettermiddag, i går hadde jeg 4 innlegg her på blogg. Tallene krøp nesten ikke oppover. Nesten håpløst, hvis man vil blogge for å være synlig. Men blogger for å være blogger jeg…så kjører på med mine ting. At nye folk kommer opp i 30 000 treff er for meg helt uforståelig. Når jeg ikke greier 300 engang..Synes det er meget merkelig. Men har skjønt at store fan-klubber på face er viktig. Har du mange venner der og mange som deler dine innlegg så blir det treff. Og jeg fikk svar fra support. Det er ikke mulig å kjøpe seg plass på topp 3 (de tre helt øverste innlegg) på forsiden. Det er de nyeste innleggene med de med mest trafikk som får plass der…:)

 

Ble du klokere?

 

cof
10 kommentarer
    1. Savner faktisk disse ‘blogg-shout’ene vi hadde på den gamle plattformen. De var et ubetalelig hjelpemiddel for oss nyere bloggere på vei ‘opp og frem’ til å bli sett.
      Videre er det jo ikke til å stikke under en stol at veien til å bli ‘sett’ er hinsides mye lengre og tyngre for de av oss som ikke har noe ‘boost’ fra reality-deltagelse eller annet, og må starte fra ‘scratch’. -Og på toppen av alt, tilhører du & jeg gruppen av voksne bloggere hvis målgruppe ikke favner den yngste, og største lesegruppen.
      Jeg tror det ville vært til stor hjelp for oss tilhørende denne gruppen og samles om å gjøre vår eksistens synlig og kjent der ute, da folks generelle bilde av en blogger gjerne ikke favner oss.. Hva synes du?..

      1. De shout-greiene var jo litt bra for småfolket da. Her er mye skal ha mer, etc….Det blir som de som tjener mest får enda mer…De som tjener lite skal klare seg med det…Her er det slik. Vi får tenke ut en plan! Men sier igjen. Jeg har blogget i 2,5 år og ligger på langt under 300 og helt nye går opp i store høyder. På en til to dager. Dette er et system jeg ikke fatter altså….klør meg her og der….! Mange kan jo nesten ikke skrive heller. Blir feil for meg altså…Så tenke tenke tenke…

    2. Nå er ikke jeg så opptatt av hvor på lista jeg ligger, men det er jo klart det er gøy å se at man krabber oppover… Jeg hadde vel samme oppfattelsen som du da jeg var på blogg.no. Inne på Nouw der jeg er nå er det i grunnen lettere å komme seg oppover på lista, uten å måtte legge ut flere innlegg om dagen. Jeg ligger som regel midt på lista når jeg blogger hver dag, og så sklir jeg nedover noen hakk når jeg tar små pauser 😊

    3. Jeg har jo ikke noe annet enn topplista. Har ikke fått innstallert det oppfølgingssystemet. Men på den gamle plattformen hadde jeg langt flere ”besøkende” det føltes i alle fall sånn. Men i dag lå jeg ganske så høyt på lista, men så er det lenge siden jeg var innom. Men jeg syns det blir feil å pøse ut innlegg bare med det for øyet å komme på topplista.

      1. Tror kanskje man må være kynisk…Hvis man vil klatre. Så må man bli sett- Og til å begynne med så må man blogge masse. Men gidder man tenker jeg. Lettere før! Du får få en av ungene til å hjelpe deg og få inn statistikk. Det er ganske gøy å titte på den. Masse forskjellig greier å henge med på.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg