Det blir vel å stryke tøy i dag

 

God søndag håper dere nyter en fin morgen…

 

Jeg har vært litt busy denne uka. På jobb og på fredag var jeg i Oslo, mest inne. Men rakk en liten tur i Vigelandsparken før jeg satt meg på toget hjemover. Toget var forsinket..Så det er sagt. Fikk du sett Maman? Jeg har vært i Bilbao og sett Maman – Oslo neste! 

 

Rakk du det ikke sier du, vel nå er den skulpturen demontert..Skulle bare stå i parken noen måneder. Jeg fikk sett Maman i mai var det vel. Så gjelder å henge med, i Oslo stopper ikke tiden..

 

I går var det festival/konsert med Gyllene Tider her på Kråkerøy. Så da gikk jo mye av ettermiddag og kveld til dette..Så i dag har jeg landet her i huset føler jeg. Så skal ta for meg en haug med stryketøy. Jeg rekker å vaske tøyet, men å stryke det har jeg ikke rukket..Så skal kose meg noen timer i heimen med litt sånn husarbeid. Så får man se hva man finner på utover. Ferietiden er på hell for de fleste, og trafikken blir vel etterhvert levelig her på Kråkerøy igjen. Kråkerøyveien blir som en E6 i hele juli og halve august. Det er sykt mye folk utover til Hvaler og alle må jo kjøre via Kråkerøy for å komme dit. Jeg liker tiden som kommer nå, fred og og ro og stille dager og jeg kan igjen ta meg et tur på brygga. Unngår dette på sommeren. For mye folk. Nei, da koser jeg meg oppe i gatene i byen eller i Gamlebyen. 

 

Får jeg ånden over meg så kommer det noen flere bilder utover dagen. Jeg er jo ingen slave av data når jeg har fri..Lissom så mye annet å holde på med. Men det er meg..Jeg er en rastløs sjel og sitter ikke så mye på rompa..Verken dagtid eller kveldstid..Det er bare slik jeg er. Vært mye trafikk her i sommer og det er veldig koselig. Er vel første helga siden midt i juni det er stille her i heimen..

 

Nyt søndagen og ja gråvær her – men været har jeg gitt opp…

 

 

20 kommentarer
    1. Det ser flott ut. Er i grunnen ofte i Oslo, men får stort sett bare med meg barnebarn og barn der. Men det er jo ikke bare bare det heller, det er vel i grunnen det viktigste.

      1. Oslo er en fin by, er glad i Oslo og det er morsomt når man er kjent og kan farte litt rundt.
        Eldste sønn har bodd i Oslo nesten lenger enn her i Fredrikstad. Så han har jo lært meg opp en del og så
        leser jeg kart og bøker derfra.

    2. Jeg er akkurat inne å nyter en kald tacosalat. Blir sol og bok senere, er siste dag med sol og da nyter vi det. Når regnet kommer så pleier det å snu, da får du sola.
      Var godt med øreskylling og ser frem til høreapparat. Ikke de store fæle og brune som de hadde på 90 tallet. De var vonde, og jeg skrotet de for godt.

      Kos deg med det som må gjøres, alltid noe som man må få gjort. Klem

      1. Så godt du er i gang med jobben med å skaffe nye apparater. Det har kommet mye bra og mine er også gamle.
        Så må ta runden jeg også. Høres ut som den perfekte sommer i nord, sommeren 2023..Så dere får bare nyte og når vinteren kommer
        mimre og mimre…herlig tid.
        God klem da…Kos deg masse med kvelden.. 🥰

    3. Uffda. Da rakk jeg ikke Maman, enda jeg bor i byen🫣 Hadde egentlig glemt den igjen, inntil du nevnte det nå. Lenge siden Barney og jeg tok trikken ned til byen nå, så vart satt på tanken om det…..av deg😉 Var i Slottsparken i vår og tenkte da at jeg måtte dra tilbake når Dronningparken åpna, etter 17.mai. Ikke gjort det ennå. Skjedd mye annet, da vettu. Men nå. Takk for påminnelse. Kun 10 minutters trikketur unna🤗

      1. God kvelden, ja du er heldig med veien du. Jeg må jo gå 45 minutter før jeg kommer meg på
        toget her i Fredrikstad. Hehe…Du bor bra. Synd du ikke fikk besøkt Maman da, for den var noe spesielt.
        Men det kommer vel snart noen ny kunst å se. I Oslo skjer det mye.

    4. Bare hørt og kanskje sett bilde av Maman. Det er snart normale tider for alle og det var kø på E18 mot Oslo i kveld. Bra at jeg sjelden står i slik kø. Besøkte min mor i dag – kjedet seg og ville ha besøk. Ellers ble det en liten skogstur før i dag. Det var tidlig og det regna litt. Men været ble jo fint utover og nå er det sol ute. Det par nye sko lørdag. Et til terreng og det andre til vei. Det var på tide for det var hull i de jeg hadde. Ikke så ofte jeg er i Oslo men den byen er stor og mangt man kan oppleve. Ha en fin kveld.

      1. God kvelden Helge, sko må man ha og man sliter en del sko. Så det er viktig å handle inn.
        Oslo har mye å by på og jeg liker Oslo, men så klart mye støy der inne. Så ørene bør være gode, mine
        er ikke det nå. Så får komme meg til legen og få en skyll. Det samler seg voks-propper og det er ikke greit.
        Ok vær på morgen i dag og så kom det skyer og regn her. Så ble litt kjedelig på ettermiddagen. Men tittet litt
        rundt og besøkte min mor på sykehjemmet også. Så timene går de.
        Nå er det litt te her og du får kose deg masse med kvelden og bra du fikk besøkt din mor. Det likte hun nok godt, det å kjede seg
        er tråkig vettu.

      1. Gamlebyen er et herlig sted, var på vei dit i dag..Men det begynte å øsregne og hadde ikke paraply eller
        regntøy..Så ble ingen tur dit i dag dessverre.

    5. Fint å kunne gjøre litt hjemme innimellom – du er jo alltid flink til det, du! (jeg har også jobba her idag…)! Stryking er vel ikke det morsomste jeg vet akkurat, så….! Håper du hadde det gøy igår kveld- klemmer <3

      1. Tusen takk, ja stryking er ikke gøy. Men må til. Skrukkete klær og duker og håndklær er ikke fint synes jeg.
        Konserten var så bra, helt utsolgt her på lille Kråkerøy. Men så klart mye fyll. Og mye prek og dytting og knuffing.
        Folk står jo ikke stille, skal kjøpe øl, på do, kjøpe øl, jaja…Heldigvis stod jeg nesten helt fremme og sa i fra hvis noen
        prøvde å komme foran meg. Folk får komme tidlig, hvis dem ønsker å finne en god plass. Men for et band, for noen fengende låter og for en
        stemning…Det var helt magisk x 10. Klem..

    6. Junior og jeg fikk med oss Maman i sommer, – veldig moro å se den enorme skulpturen! Vi var slitne i beina etter å ha gått ned hele Akerselva, men vi måtte jo opp til Slottet og se den! Ellers var vi jo på speiderleir på Hvaler, – mye regn pga. “Hans” så junior orket ikke å være der hele uka + adhd’n hans gjør han sliten av for mye sosialt. Tenkte på deg da vi kjørte over Kråkerøy!🥰

      1. God kvelden, så koselig å høre fra deg. Synd med alt regnet og at dere ikke fikk max ut av Hvaler. Det er jo flott
        der ute. Men sånn er det med sykdommer, man må ta hensyn så det var nok det beste.
        Koselig at du kjørte “forbi” her hjemme. Artig..Da var du ikke langt unna meg på et tidspunkt.
        Flott at dere orket å se Maman. Fin opplevelse og nå er den demontert…🥰 ha e fin sensommerkveld..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg