det ble helg sånn plutselig

 

God fredag…helga kom, bare så innmari deilig…Det å være sin egen herre. Styre med seg og sitt det er noe jeg liker! Nelliker fra bursdagen min står enda. I dag er det 11. juni og jeg kjøpte disse den 1. juni til meg selv. Det er ikke antydning til noe slitent over dem! Fargerike og flotte og pynter opp! Sitter her og sjekker banken om feriepengene har kommet inn – ikke enda, så er like om hjørnet tenker jeg..Vet ikke når det er filoverføring jeg, kanskje ved 14:00 tiden! Så vi får håpe de kommer inn snart. Nå får ikke jeg så stort beløp på mine feriepenger. Jobber bare 60 % og på trygda som kommer om en uke er det ikke feriepenger! Men jeg er nøysom så går bra! 

 

Skal hive meg rundt her og rydde og vaske litt! Hele uka gjennom så holder jeg på ute så får slenge ut noen tepper og slikt! 

 

 

Alle disse dagene som kom og gikk, ikke visste jeg at de var selve fellesferien.

12 kommentarer
      1. Nå har jeg en minimal til ikke-eksisterende peiling på blomsters anslagsvis varighet, for å si det sånn. Når en har ‘pels-pøbler’ i hus, så er blomsterkasser nemlig bare å glemme *haha*.
        Men at de vil stå i to uker til ende, høres jo unektelig virkelig lenge ut iallfall! ☺

        1. Ikke sant – man er vant til at en bukett står 4-5 dager. Men ikke 14 dager og ser like freshe ut…Katten min satt som regel midt oppe på bordet. Det var jo blomsten!

          Fint å gi bort i hvertfall – hvis man er bedt bort! 🙂

    1. deilig med helg ja,og nelikker er vakre og holdbare :=)feriepenger ja ,det får nok ikke jeg heller men en slipper skatt en mnd så litt ekstra blir det jo :=)hvet ikke når trygda kommer inn ,rundt den 20 tipper eg ,følger ikke så mye med som du gjør :=) håper du får en god helg ,hvordan vår blir får tiden vise ,vi har ingen planer i dag iallefall

      1. Jeg er en racer på konto, bank, økonomi og alt det der vet du. Min trygd kommer inn neste fredag
        og er som din skattefri! Kos deg med helgen og dere finner sikkert på noe hyggelig.

    2. Kommer brått, kommer godt. Minnes godt tiden før ferie og feriepenger. Den ble liksom borte i pensjonist tilværelsen. Men det er jo også en del av selve livet. 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg