Det ble en ferjetur på meg i dag

 

 

Hei, da ble det kvelden. Ganske opptatt i dag. Etter jobb og møte så måtte jeg ta ferje over til Gressvik. Jeg trengte en del utstyr til mine høreapparater. Onsøy Synssenter ordner også hørsel. For jeg har merket at de siste dagene har det vært lite futt i dem. Jeg pleier å rense disse apparatene også, men droppet det i dag. Kjøpte en ny pakke med filter. Det trengs for de blir tette og bør byttes med jevne mellomrom. Det var tomt her hjemme så derfor ferjetur for å kjøpe dette. Med det samme kjøpte jeg batterier og et tørkesett for høreapparat. Jeg må lese litt om det. Rekker ikke det i dag. Så det får jeg gjøre i helgen. Så lager et eget innlegg på dette! For det kan sikkert være interessant for flere personer. Vi er jo en del personer her i landet som har problemer med hørselen. 

 

 

Litt oversikt over ferje og dens stoppesteder! 

 

 

Og en annen ting. Det bygges blokker/leiligheter ved elva overalt i denne byen. Alle skal vist bo sentralt og helst ved sjøkanten i våre dager. Sikkert deilig det da, men det er ikke billig. Selv om jeg har et hus jeg kan selge. Så hadde jeg sikkert må tatt opp lån også. For det koster å bo i byen! Enn så lenge bor jeg her på landet jeg da…

 

Helt sikkert topp dette! Ser lekkert på sånne prospekt da! Nå som sagt akkurat kommet hjem. Fyrer i ovnen og skal ta meg litt te. Kjøpte meg en pølse i byen etter ferjeturen. For var helt skrubbsulten. Har ikke rukket spisepause i dag jeg! 🙂 Mye å gjøre rett og slett…

 

Ha en fin kveld videre…

12 kommentarer
    1. Ser ut som du har hatt en innholdsrik dag, og kjempefine bilder 🙂

      Husker da jeg var leder for mine turnjenter i Fredrikstad på Ungdommens Landsturnstevne i 1993 tok vi en slags ferje/båt over kanalen. Det var kun passasjerer på båten. Hvor var det i Fredrikstad. Husker vi bodde på en skole rett i nærheten av der båten gikk fra, og når vi kom over var vi nesten i den kjempefine parken.

      Ønsker deg en kjempefin torsdags kveld <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk. Da var det nok den ferja som går rett over ved Tollboden til Gamlebyen. Nå er jo ferjetilbudet veldig utvidet. Og går ferjer på kryss og tvers i denne byen. Helt topp altså..Ønsker deg en fin kveld og klem herfra 🙂

    2. rart dei får lov å bygge så nær bryggekanten,blir det flom kommer all vannet inn i leilighetene ,på den måten er jeg glad vi bor slik att det slipper vi å være redde for :=)
      Ja sliter en med hørsel må nok apparatene ha tilsyn og deler må byttes ut,ser jo kor min svigermor sliter med sine nå,men hun får nye om få uker :=) blir bedre å snakke med henne da håper jeg

      1. Veldig rart dette. Det skjer jo det innimellom at Glomma stiger og det blir flo og flom.
        Ja, må følges opp og nesten en heldagsjobb noen ganger synes jeg. På møtet i dag merket jeg at de var helt ubrukelig. Så måtte rett og slett få ordnet det i dag/kveld. Litt stress etter denne dagen. Må jeg trenger de i jobben min for å fungere <3 Blir spennende om svigermor får bedre dager da!

    3. Hørte av min venninne at det er mye forandring i Fredrikstad fra hun bodde der. Det er en by i utvikling helt tydelig 🙂 Kos deg med kvelden <3

      1. Ja, på noen få år har det blitt en hel annen by! Kjempebra! For Fredrikstad var vel en litt kjedelig by tidligere. Men nå er det topp her! <3

    4. Kjekke de der byfergene altså…..! Sikkert fint å bo ved vannkanten – men ja, det blir jo grisedyrt…..! Vi får se når vi blir voksne om det er noe for oss! Klemmer <3

      1. Suverene disse ferjene og man kommer fort fra A til B og det er jo helt gratis 🙂 Dyrt å bo i byen…tippe lotto 🙂 kanskje…klemmer…

    5. Travel dag skjønner jeg,, og mye aktivitet i byen din 😀 Kjempebra 🙂 Er blitt populært med leiligheter her også,, problemet er jo å få solgt alle eneboliger som blir tomme 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg