Det blåser i hundremeterskogen

 

God kvelden…Dagen går når man er på jobb + denne gåinga mi. Så blir ikke så mye igjen av dagen. Vet ikke helt hva jeg skal skrive om i dag jeg, og bilder har jeg ikke tatt. Grått og tråkig vær med masse vind. I fjor på denne tida var det sprengkulde, savner ikke det egentlig. Dyr strøm og 20 kuldegrader, vet nesten ikke om jeg hadde takla det altså..Bildet over her er en kald januardag i fjor. Husker at jeg hadde fått denne jakka av naboen og det reddet i grunn vinteren for meg for den er god og varm. I dag i blåsten hadde jeg denne digre grønne boblekåpa, se bildet nedenfor.

 

 

Denne kåpa.

 

Deilig og varm og fantastisk lett å ha på seg, men i sterk vind så var det som å gå med svære lodd på beina. Så beina var tunge som bly da jeg kom hjem her! Passer nok best på vindstille – litt kalde dager! Så tar nok ikke på meg den i morgen på min  morgentur til jobben og returen på kvelden. Og hele veien ned på jobben var det motvind fra Gamlebyen og utover…Vel….

 

Etterhvert skrelle meg en appelsin og sitte her og surre litt…De svære søte appelsinene er helt fantastiske nå altså. Nå som det er januar og slutt på marsipan og gløgg…Vi kan ikke leke jul hele året! Litt med måte, men fort gjort altså. Var på Holdbart her om dagen og der er det en del søte saker til billig penge, men kom meg ganske bra ut av den butikken uten for mye sånt! Ikke noe vits i å gå 20.000 skritt på dagen hvis man hiver innpå et par digre muffins på kvelden tenker jeg..Nei, får vente til freddan 🌺

 

Historien begynner kjent: Ole Brumm våkner med rumlende mage og tomme honningkrukker. På jakt etter…

 

(fyll ut med det som passer for deg).

 

 

 

22 kommentarer
    1. Ikke bare lett å gå forbi søtsakene, og særlig ikke på slike gråværsdager 🙂 Men du var flink, og det var jeg i dag også. Køpte ikke noe godteri, kun potetgull. Men det skal få stå til det blir fredda, og helg 😉
      Fine bilder av deg! Nyt kvelden og appelsina 😀

      1. Det er bra, kaker og søtsaker er til helga og ikke hver dag tenker jeg. Men noen tåler det bra.
        Litt potetgull til helga er deilig 🙂 Tusen takk…Ha en fin kveld…

    2. Søtsakene må vente til freddan, ja – ingen bønn her! Fredag og lørdag er kosedager, de andre er ikke det! Eller – det er jo eple og pære og gulrot osv da….! Nyt kvelden! Klem <3

      1. Vi må prøve å holde på det for da blir det mer stas når fredag og lørdag kommer!
        Appelsin og banan og litt druer her på kvelden også.
        God kveld…klem <3.

    3. Ikke like greit å finne noe fornuftig å blogge om hver dag, nei..men litt er jo bedre enn ingen ting – her jeg endelig lært, hehe =) Syns du var flink i dag, jeg.. og appelsiiiin..det er jo så godt – men dessverre enda en ting jeg ikke tåler mer enn en båt av..
      Fine bilder – flotte du =)
      Ha en nydeligvakker kveld <3 Klemz

      1. Tusen takk, ja – du har virkelig lært. Pass ikke du brenner deg ut nå da og blir lei…hehe…
        Du har blitt skikkelig flink med blogginga di. Det er bra..
        Blir litt sånn tom i hodet jeg når jeg har vært på jobb..
        God kveld og klem…

    4. vinden er trasig ,liker den ikke ,regn rett ned er ok men ikke sidelengs samme med snøen ,en må ha rette klede for lange gåturer det er sant,du finner nok din bekledning.Søtsaker ja ,nå er det bare på buda i kjelleren jeg har godisog der ligger det godt for jeg kommer ikke på å gå ned og hente meg noe :=)

      1. Nordavinden er sur på denne tida altså…Føles utrolig kaldt.
        Søtsaker må man ikke spise altfor masse av. Men et kakestykke til kaffen på helga er jo kos..

      1. Den grønne kåpa er så deilig og varm altså, men ikke så lurt i sterk vind, for hele plagget fylte seg
        med luft! Nei, får slå ut håret i morgen med det søte… 🙂

    5. En stor og saftig appelsin 🍊 Det blåser ganske bra her også i dag, men sola skinner så det ser ikke så kaldt ut. Er nok det allikevel vil jeg tro.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg