Det å være takknemlig for huset sitt

 

God kveld i stua…

 

Jeg er en takknemlig person..Jeg er ganske fornøyd med å bare være til, selv om jeg ønsker meg noe jeg som alle andre. Særlig når det er sommer og sol ønsker jeg meg hytte ved sjøen! Når man ser hva folk eier rundt her og på Hvaler! Folk har arvet og folk har penger..

 

Jeg har også jobbet hver dag i snart 40 år, men aldri blitt rik på penger! Da måtte man valgt et yrke hvor man hadde denne muligheten..Men det ble det ikke noe av..

 

Jeg har eget hus og er fornøyd og elsker huset mitt veldig..Men likevel så har man innerst inne en lengsel 🥰 Jeg har det og innrømmer det glatt! 

 

Her om dagen så jeg denne hytta på Finn, helt utrolig – men den ropte på meg! Et par dager etter var den solgt..Den var ikke dyr, men det var en festetomt og beløpet der var på ca..35.000 i året! Jeg tenkte, tenk om: Jeg hadde hatt penger, revet hytta og løst inn tomta! For det er sikkert pengefolk som har kjøpt denne..Vil jeg tro! Den lå fint til, og stedet var Sandefjord! En fin vei å kjøre fra meg til hytta det! 

 

 

Men forstå meg rett – jeg elsker huset mitt! Og jeg er alltid glad hver morgen – en ny dag venter..Jeg er til – jeg lever ❤️ L Y K K E – kalles det sikkert…

 

19 kommentarer
    1. Ja, det kalles lykke – å være takknemlig og fornøyd! Den hytta blei nok rivi vekk, ja – mange som vil ha hytte i Sandefjord…. 🙂 klem

      1. Det tok et par dager, så var den solgt..Flott i Sandefjord og veldig sentralt også synes jeg..

        Ikke sant, være glad, takknemlig og fornøyd med det man har, lykke altså <3
        God klem til deg 💜

    2. festetomt er skummelt ,35000 i år om to år kan summen være mye mye mer og jeg tviler på att en får løse ut disse tomtene ,eigerne vil tene penger og det gjør dei ved å leige ut tomta dyrt,nei skal du kjøpe hytta håper jeg du får en tomt du eig fra dag en =) og det er fint å ha en drøm ,ja husene våre blir vi glad i ,men jeg har no flyttet noen ganger og bare jeg har med mannen og mine ting så blir jeg glad i hjemmet mitt der jeg er ,så fortsatt er min drøm en liten leilighet når jeg blir litt eldre :=)

      1. Huset mitt er jeg utrolig glad i <3
        Festetomt kan jeg alt om, jeg eier tomta her jeg bor og skal jeg ha hytte så vil jeg også eie min egen tomt der.
        Du er ikke låst fast du, bra egenskap..godt dere er to ❤️❤️

    3. Det er lov, og fint å ha drømmer selv om vi er fornøyde med hjemmet vi har. 🙂
      Forstår godt at du har lyst på en hytte ved sjøen. Jeg kommer til å savne Huset her ved sjøen den dagen vi må flytte i leilighet igjen. Håper bare det ikke blir langt fra sjø ☺️

      1. Det er noe eget med å se sjøen…Kort vei å bade og bare nyte…
        Jeg drømmer om det, og det vil jeg fortsatt gjøre.
        Dere bor fint, bare å nyte hvert eneste sekund det..<3

    4. Ja man blir glad i husene sine… Jeg er glad i mitt hus der jeg har bodd i mange år.. men det skal jeg nå selge.. jeg har flyttet fra leilighet til hus da jeg bodde i Oslo og omegn… og fra leilighet til kjøp av hus på sunnmøre… det er noe med å eige der man bor. Å eige tomta er viktig ja.
      Jeg drømmer nok om et lite firkantet moderne hus – eller leilighet – om noen år sammen med C 🙂

      Det er lov å drømme og ønske seg noe – og en dag tenker jeg du får det til 🙂 klems

      1. God kveld, man blir veldig glad i huset sitt og der man har hjertet sitt..
        Der det er godt å komme hjem og skuldrene blir lave…Da er man lykkelig og glad.
        Gode planer du/dere har. Leilighet ønsker jeg meg også, men det må være i tillegg til huset.
        For huset selger jeg ikke…Det ligger for bra og fint til – sånn sentralt. Og Kråkerøy er dit alle vil bo..Og her bor jeg..
        Ønsker deg en super kveld, god klem… 🥰

    5. Ja, det er godt å drømme litt også. Drøm videre om hytte du, og en dag er det kanskje din tur! Jeg sier i mellom at jeg bor som på ei hytte. Fint turterreng og bademuligheter rett i nærheten, skog og dyr, blomsterenger og lune stier innover skogen. Godt å ha det sånn. Klemsiklem 🙂

      1. Herlig, du bor i et paradis og det gjør jeg også. Trenger absolutt ingen hytte.
        Men det er et mål jeg har når det gjelder å spare og økonomi…også..
        Men men får se hva som skjer utover…Klem…

    6. Er lov å drømme om hytte. Jeg bor i barndomshjemmet, vi pussa opp da vi overtok i 1997. Er som en hytte på landet i nærheten av fjell og sjø. Ser Hurtigruta hver dag jeg.
      Nå skal jeg se Brennpunkt der de tar opp eldre som bor alene og er dement og hvor ofte hjemmetjenesten er innom.

      1. Koselig å drømme litt og dere bor bra og har spikerteltet også..
        Brennpunkt så jeg på i går, kjente meg igjen i systemet ja..
        Ingen demente burde bo alene hjemme…De er redde og ting går for over styr..
        Bare det med klokka og natt og dag er komplisert. Mat nytter det ikke sette frem og gå. Den blir ikke spist.
        Har sikkert kastet et tonn mat hjemme hos mamma…Flere som venter på plass dør sikkert av for lite mat..
        Håper det blir tatt tak i på andre høyder og plan nå, men har ikke trua. For dette er jo ikke noe nytt.
        Alle vet hvordan dette systemet funker….Man trår i potetmel opp til låra………
        God klem..

    7. Det å lengte etter noe og ønske seg er en del av livet, og noen ganger kan man også få noe av det også. Jeg ønsket meg også hytte for noen år siden, men økonomien var ikke der så jeg har slått det fra meg. Som du er jeg veldig glad for det jeg har, min leilighet, med innglasset balkong som jeg begynne å bruke så fort sola begynner å varme vinduene. Håper du får en fin torsdag, klem 🤗

      1. Nei skal man få seg hytte må man spare og legge seg opp penger + arve litt..Pengene kommer ikke inn av seg
        selv hos meg, uten denne planen får jeg ingen hytte. Men aldri feil å spare, blir det ingen hytte så blir det
        plenty med reiser utover…Jeg koser meg veldig hjemme, men liker å se litt andre vegger..
        Du koser deg på balkongen og det er topp! Jeg også liker å være ute her på plattingen og slappe av.
        Da er livet godt å leve…<3 God fin kveld og klem..

    8. Du er ut på turer likevel at med vann, sjø og by:) Så du får med deg mye selv uten hytta. For min del har jeg mer enn nok meg eget hus å rengjøre og ikke ønsker hytta, men bobil derimot for jeg har lyst å kjøre rundt Norge med min mann. Håper drømmen min blir oppfylt i nærmeste fremtid:)

      1. Takk takk, ja jeg er på turer og bader hele tida…Trenger ikke hytte…Men det ligger bak der vet du…en dag!
        Jeg liker å gå sånn og pusle utendørs..Det er kjekt med hytte, alltid noe å gjøre.
        Bobil er fint, jeg kjører lite så ikke noe for meg..
        Kos deg med kvelden..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg