Den norske “Bambus” – turen

 

God kveld…Jeg har vært på tur i dag. I Torsnes – bygda jeg kommer fra. Deilig å ha med klær til å sitte på. De ble ikke brukt, rundt 18 grader i dag og kjempevarmt! 

 

Store skoger med Takrør – altså Norges Bambus – kan bli over 3 meter høye!

 

Pernes 

 

Speiderhytta i Pernes. Vært masse på tur der på søndagene før, og i gamle dager før Korona, så var det salg av vafler! I dag var det lukket og stengt – ingen vafler altså..I går spiste jeg det enkle er det beste – oftest 

 

Takrør over alt! Jeg gikk ned til Kysten!

 

Vannet var utrolig varmt og godt. Jeg vasset, men er ganske så leirete. Så ble fotbad her hjemme etterpå altså…hehe..Vinterhæler er rene trekkpapiret! Men været var det ingenting å si noe på…det var helt nydelig…jeg lå paddeflat på fjellet og kosa meg gløgg i hjel..

 

Nesten for varmt i dennne genseren, men så er man litt redd ved sjøen ved å ta av for mye klær.. Det er litt annet trekk der enn hjemme i hagen!

 

Tepper med Hvitveis var det overalt!

 

Å som jeg kosa meg på tur altså..Det er noe med det å være på tur enn bare gå på tur! Stor forskjell. Er man på tur har man med sekk og mat og te…Går man tur, så går man en runde og er raskere hjemme igjen og man drasser som regel ikke på sekk! Så det å være på tur  – det er nesten som en liten mini-ferie! 

 

 

Langt om lenge fant jeg et skilt! Folkestien var nytt for meg. Her på Kråkerøy har vi nesten bare noe som heter Kyststien. Det ble en lang tur denne søndagen. Litt mer enn 1.1 kilometer altså! Men man kan parkere helt nede ved sjøen og da blir det ikke så langt å gå, det gjorde ikke jeg..For jeg liker noen skritt altså! Hvis du lurte 🙂 Noen (ikke jeg) liker å kjøre så langt man kommer og benke seg på første mulighet.

 

 

Fant 2 stolper også, men akkurat det gidder jeg ikke jakte på! Jeg liker å styre min egen tur – ikke løpe med kart i hånda og lete etter stolper. Kanskje morsomt hvis man er et par og gjør noe felles sammen! 🙂 Tror jeg hadde følt det som litt stress jeg, men jeg kjenner flere som er hekta…!

 

Dette var en nydelig dag. Rakk også innom mamma på veien hjem! Så i grunn veldig fornøyd med dagen! 

 

Å gå tur er menneskets beste medisin.

 

Å gå er den eldste øvelsen, og fortsatt den mest moderne.

12 kommentarer
    1. veldig koselig dag hos deg ,bare ligge der på berget og nyte hørtes deilig ut :=) ja jeg fikk ikke sitte i solveggen da jeg fikk i jobb å passe en treåring noen timer ,men hadde heldigvis god hjelp av 12åringen vår ,han var flinke :=)enig med deg går en på tur går en på tur ,stolpejakt blir noe helt annet og da er en gjerne et lag som jakter sammen

      1. Ja, i går fikk jeg virkelig slappet av synes jeg. Det var deilig. Skjønner at det ble litt hektisk hos deg! Bra du fikk hjelp da. Stolpejakten må være flere sammen. Da blir det nok gøy!

    2. Kjempefine og nydelige bilder du har hatt, og kjempekoselig å være med deg på tur 😊

      Du er tøff som vasset. Det skal være over 25 grader i luften i flere uker før jeg i det hele tatt stikker tåa mi i vannet 😂🤣

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk for at du likte turen og bildene. Var en kjempefin tur og det. var varmt i vannet. Det var veldig langgrunt og da blir det varmt, men dessverre veldig dårlig bunn..så sank langt nedi…God klem til deg og fin kveld og God natt…

    3. Å gå tur og å være på tur er to vidt forskjellige ting, ja….. ! Jeg liker meg også best med sekk på – da blir det kos og langvarig lissom! Jeg går bare på villturer – ingen stolpejakt på meg! Drev med turorientering i oppveksten – og det syns jeg er moro, men….! Takrør heter det altså – takk….. hihi…. klem <3

      1. Ikke sant. Det er hyggelig med sekk og blir mer tur ut av det! Sette seg ned og raste. Der er vi like…jeg må bestemme mine egne turer. Men skal aldri si aldri – plutselig så leter man etter stolper…haha…klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg