Den gylne middelvei

 

God ettermiddag/kveld. Dagen går unna altså. Jeg har begynt med litt januar-rydding etter jobben nå. For det flyter i skuffer og skap igjen. I dag har jeg ryddet litt på soverommet. Gamle belter og vesker gikk ut døra nå altså….Det er fullt rett og slett.  En hel pose med “papirer”, tør jeg ikke kaste! Det må jeg gå igjennom. Får ta for meg et og et ark og se på det og så ta det derfra. Noe har jeg satt i perm og det er viktige ting. Som papirer på huset og sånn. Det er jo arkivert fra tidligere.. Men mye annet ræl. Dokumenter på forskjellige forsikringer som jeg har sagt opp. Kan pælmes. Men klipper det opp litt. Og sikkert masse andre ting jeg ikke trenger å ta vare på. Så nå håper jeg at jeg har ånden over meg ihvertfall ut januar. Det hoper seg opp. Men heldigvis så hjelper det at det papirløse samfunnet bidrar til mindre rot.

Etter rydding i flere timer det gikk jeg tur og nå spist middag. Så blir vel litt avslapping resten av kvelden 🙂 Ryddinga går ingen vei. Får ta det videre i morgen. Helt ryddig blir det aldri hos meg. For her bor jeg. Med bøker og garn og strikketøy og annet lesestoff. Det er mitt hjem og jeg trives her. Jeg kan ikke ha det for minimalistisk eller for sterilt. Jeg er nok litt for glad i å føle at slik er hjemmet mitt og slik bor jeg. Litt kreativ sjel. Med litt prosjekter 🙂 Og det flyr ikke folk innom her utenom gutta da og noen naboer. Naboer er man vel med. Da åpner jeg døra med strikk i håret og joggebukse. Naboer er som familiemedlemmer <3 

Så derfor overskriften DEN GYLNE MIDDELVEI.

 

Nyt kvelden videre…snart litt te her 🙂

18 kommentarer
    1. Har også masse jeg skulle ha rydda i. Starta så flott på loftet. Kasta og solgte. Og så stoppa det opp i sommer … men som sagt, ingenting går ned derfra av seg selv. Det ligger å venter til jeg orker å starte på’an igjen. 🙂

      1. Alltid noe å gjøre og det går jo ikke ned trappa selv. Kunne trengt å solgt litt jeg også. Her er for mye 🙂 trenger ikke alt utstyret jeg. Men jeg får begynne i det små..Et skap, et rom og gå rundt huset 🙂

    2. Vi har så liten skapplass at her skulle det vært ryddet MYE. Ingen boder. Ingen lagerplass. Her er det fullt i skuffer under senga osv.. Jeg gir litt opp ryddingen innimellom må jeg innrømme 🙂

    3. Greit å rydde litt av gangen! Du er flink som står på! Og ja – hjemme er det å fly i joggebukse eller i stillongsen….. kommer ikke mange hit heller, så det går jo veldig bra! Klemmer <3

      1. Tusen takk…det må tas et tak. Finner ingenting egentlig…hehe…Så får ta litt hver dag! Kanskje det blir ok…Deilig at det er stille og rolig synes jeg! :)Klemmer…

    4. Heldigvis ikke mange som flyr ned dørene her heller. Og de som kommer får tåle noe av rotet vårt. Rydder litt ekstra hvis det er meldt om ankomst av noen som ikke pleier å være her😁 .
      Enig med deg i at det må være lov å ha fremme det man vil i eget hjem😊 Kos deg med prosjektene dine. Flinkis❤

      1. Deilig at det ikke tyter inn folk…:) Ja ting må være fremme og det brukes og da blir det garn og pinner og flere bøker og strikkebøker jaja….mye greier…
        Tusen takk. Og her må det kastes og sorteres litt i skaper og sånn…

    5. Der var du igang med ryddesjau. Har nok mye jeg skulle tatt tak i her også,, sukk. 🙂 Men i dag gikk turen til Bodø, og da var det ikke mye igjen av den….

      1. Det må tas et tak overalt her inne nå. Det mangler litt oversikt rett og slett. Så da bruker jeg den litt kjedelige måneden til noe praktisk 🙂

    6. Jeg har ryddet også………… utover høsten og vinteren har jeg plukket litt i hyller og skap. Så nå har jeg to eller tre poser med klær som skal i kontainere til andre som kan ha bruk for det 🙂
      Jeg har bestemt meg for å IKKE kjøpe mye nytt. Jeg har klær jeg NESTEN aldri har brukt – og hva skal jeg med nye ting når jeg ikke bruker det jeg allerede har???? 😀

      1. Er så enig med deg. Jeg også har så myyye klær og trenger absolutt ikke handle på lenge. Spare pengene eller kjøpe opplevelser eller gå på restaurant <3

    7. Ja, jeg liker den gyldne middelvei. Her ryddes det også, men ikke bare i papirer. Jeg rydder i mailer og foto på dataen også. Det er ikke gøy, men det må til det også. Lykke til med ditt. Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg