den grønne vinteren

 

<3 Det er den beste. Jeg liker å gå tur i skog og mark og ved sjøen. Jeg liker å bruke bena og det å sykle. Det er der jeg finner energi. Gå på ski, glatte veier og alt det der frister ikke. Det er en tid for alt tenker jeg. En av dem er å gå på ski. Kan kanskje gå sånn vanlig langrenn bortover et jorde. Men sette utfor i full fart. Nei, rett og slett den tiden er forbi. Gir meg lissom ikke noe lenger.

Så da er den grønne vinteren perfekt for meg. Og kanskje for flere 🙂 Priser meg lykkelig for hver dag det er plussgrader. Mye regn, vel. Jeg takler det. Det er jo egentlig bare å kle seg litt. Litt pjuskete blir man. Men det tørker opp. Jeg bor jo ved kysten og klima her er mildt og fint! Liker det jeg….Men skjønner jo at folk sliter litt og synes det er mørkt og trist og at snø lyser opp!

Men jeg liker i grunn mørket. Synes det er behagelig å gå tur når det er mørkt. Litt ekstra fred synes jeg. Så tar som regel en kveldstur! Men prøver å ta en lang tur på dagen for å litt av det lille sol-lyset vi har. 

 

Fin ettermiddag videre…:)

8 kommentarer
    1. Ja, både og sier jeg. Jeg er heller ikke så god på ski og skøyter lenger og hater glatte veier. Men det er så vakkert når alt dekkes av det hvite. Pluss at jeg elsker den forventningen mot vår og bare veier. Vi har visst fått en ny årstid i det siste, regntiden.
      Fint å gå i skogen om kvelden. Ugla har begynt å kalle, og når det er stjerneklart og måneskinn er det bare nydelig. Det blir nok en tur på meg i kveld. Klemsiklem:)

      1. Vi er nok heller i regntiden. Det blir mer og mer regn. Det skjer forandringer helt klart…Så koselig med ugle og måneskinn da <3 klem ti deg.

    2. Jeg elsker også den grønne vinteren…. deilig å unngå glatt og snø! Jeg går jo mye tur i mørket, men er nok mest glad i lyset jeg…. klem 🙂

      1. Deilig med grønn vinter. Jeg har gått veldig mye og mange turer i mørker. Liker det. Men også på grunn av tiden. Det var ikke tid før sent. Men nå jobber jeg jo redusert og kan gå litt tidligere for å få dagslyset <3 klem til deg.

    3. Har absolutt ingen ting i mot mørket, men regnet – det har jeg altså så langt oppi halsen som det går an å få det nå! Jeg er så sinnsykt lei av at det alltid regner at jeg holder på å klikke. Blaut hund, blaut kjærring. Jeg ville altså mye heller hatt snø! Men om alt dette som har rent ned over oss siden i høst hadde vært hvitt så ville vi nok ha vært begravd for lenge siden.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg