Den første løvetann

 

God kveld i stua!

 

Nå skal ikke jeg sitere Prøysen, det er det nok andre som har gjort sikkert. Men det er noe med det å finne den første løvetannen. Den er gul og fin og saftig og det er vår! Det er slike tegn jeg ser etter. Etterhvert blir hel plenen full, da er det ikke så stas lenger! Flott da også, men liker dem best i grøftekanter tidlig på våren! Da er den aller vakrest, synes nå jeg da..

 

 

Det er gøy å gå tur på våren, det er alltid noe nytt å se og oppdage og i det fantastisk været nå i dag, så ventet jeg til kvelden med turen min. Behagelig luft og temp! Gøy å gå tur altså… Snart ta frem sykkelen litt også! Deilig å sykle – få vind i håret og komme litt lenger…

 

 

Nyt kvelden – den er enda ung!

12 kommentarer
    1. Løvetann er best utenom hagen, ja….! Det er jo sååå nydelig ute nå…. og jeg har vært på jobb i 12 timer – men var ute i lunsjen og har gått kveldstur da! Klem <3

      1. Stakkars deg som har jobbet så lenge i dag! I dag var det sommer ute, og veldig deilig nå i kveld. Du får prøve å koble vekk data litt nå da..Roe ned…bare nyte kvelden…God klem..

    2. herligheten så mange vakre blomster det har vært her på blogg i dag ,skulle nesten tro det var sommer ,og her ligger snøen ennå ,men heldigvis tiner den ,tror uansett dei fleste blomstene kjem seint hos oss i år :=) løvetann er vakker og du kan plukke den og blande i salaten ,bare vask den først ,både blader og det gule på blomsten :=)

      1. Deilig med blomster. Det er noe eget med våren og alle blomstene…Det gir glede og håp..
        I salaten? Jøss – hørtes godt ut! 🙂 God natt igjen da…

    3. Fine selv om jeg ikke likte å ha dem på plenen.. Men di hører med til vårfølelsen.. 🙂 Ikke lagt merke til noen her enda..men skal se etter utover i uka.. Fine “sol”bilder .. Klem <3

      1. Tusen takk, løvetann er vår og jeg blir glad av disse gode og runde og gule blomstene. Det er skikkelige soler..Det minner meg også om barndommen da vi matet kaniner! Du får ta en titt og se om du finner noen soler..! 🙂 God natt….klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg