den annerledes turen – ja jeg legger ved mange bilder

 

Turen gikk til fugletårnet på Øra! Her renner Glomma ut og det er et helt unikt fugleområde. Her er observert/registrert over 250 fuglearter, blant annet Trompeterfinken.  Fuglekikkere elsker stedet <3 Du kan lese litt om stedet her: Fugletårnet på Øra 

 

 

For å komme dit gikk jeg “brødveien” – neida Kyststien. Brød overalt, sikkert for å mate fuglene og ikke rotter. Rett og slett brød tredd over kvister i trær! 

 

 

Parkerte ved Gangsrød og fulgte Kyststien. Ligger noen hytter/buer ned ved sjøen. 

 

 

Her satt jeg på tilbakeveien. Hadde med sekk og der var det knekkebrød og en flaske med vann. Kan sikkert finne en løype som går rundt. Men jeg gikk samme veien tilbake på grunn av jeg hadde med bil. Gikk ikke hjemmefra i dag. 

 

 

Det er vel den campingen det blir i år!

 

 

Her står det litt om reservatet!

 

 

<3

 

 

Jeg gikk og gikk. Møtte ikke akkurat mange folk! Og det er jo bra i disse tider. 

 

 

Forbi søppel og skrot. Her er altså Frevar. Der all søpla blir levert i Fredrikstad. 

 

 

Plenty med Grågås.

 

 

Fin himmel.

 

 

Bunkers muligens. Må lese meg opp litt. 

 

 

Steinjete over til Fugletårnet.

 

 

<3

 

 

Forbi en båtforening. Ikke spart på kanner akkurat. Spyleveskekanner er mye brukt til å holde presseninnger på plass. Her blåser det bra altså!

 

 

Mye fugl Men i dag så jeg mest måker, Tjelden og Linerla. Og en hel haug med Grågås…

 

 

 

 

Jeg gikk inn i fugletårnet og tok en titt! 

 

 

Det var jo et tårn så jeg klatrer opp! Men fy for en vind det var i dag. Skikkelig kaldt der oppe. 

 

 

Det var annerledes tur, og himmelen var flott innimellom det grå været. 

 

 

Jaja, er du fuglekikker så bør du absolutt ta deg en tur. Hvis du finner frem da. Blant søppel  og industri. Men fugleliv er det her, og jeg vet at det stadig er utflukter hit med forskjellige foreninger! Det skjønner jeg godt. For det er et unikt område.

 

 

Takk for turen – det var koselig at du gikk sammen med meg! Hvem da? Du som leser dette vel <3 

 

Ha en fin kveld…

 

 

12 kommentarer
    1. Det så ut til å være en fin tur ja, og flott fuglekikkertårn og. Litt rart at industri og fugl går godt som naboer, men da trives de nok godt med faunaen som er der i nabolaget.

      1. Ja, må være helt unike forhold i det sivet der. Veldig fin tur. Har hatt lyst til å gå denne turen lenge, men ikke blitt før i dag. Angrer ikke.

      1. Tusen takk, en fin tur til et sted som jeg ikke har gått før. Så i dag, endelig fikk jeg tatt denne turen. Men ble litt kaldt etterhvert. For sur vind. Men artig tur! 🙂

    2. Flotte bilder! Så fint at det settes ut mat til fuglene. Vi har enda masse snø, så her trenger fuglene mat. Det er lite å finne for dem nå. Ha en fin kveld!

      1. Tusen takk, var en flott tur. Hadde vært gøy og vært der en dag det var noen fuglevenner der. Men i disse tider blir det ikke samling der heller…

    3. Lenge siden jeg har vært der nå. Jeg pleier å kjøre ned fra Frevar. Som oftest har jeg bare litt tid og da er man rett på med en gang. Jeg har ofte sett rådyr rundt tårnet. Vakkert der på spesielt vår og høst synes jeg. Takk for turne!

      1. Veldig fint sted å gå. Ganske idyll denne veien synes jeg. Siv er og sjø er flott. Men er nok finest å se solnedganger der..klemmer…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg