Definisjon på et menneske

 

Det kan jo være så mangt. Vi er forskjellige typer og har forskjellig holdninger til livet! 

 

Jeg:

1. Koser meg veldig i eget selskap!

 

2. Har omsorg for mine nærmeste. Mamma og ungene mine! Liker å gjøre ting, være aktiv. Rydde, vaske, holde på med huset og hagen. Lese om håndarbeid og holde på selv med håndarbeid. Liker å lage mat, liker å spise ute på restaurant. Liker kultur som museum, bibliotek, små konserter. Liker å reise, være på farta. Kan kjede meg fort hvis jeg ikke har en plan for dagen! Sitter veldig lite i ro her hjemme. Går masse turer. Leser aviser og blader og bøker. Ser enormt lite på TV..Har et mål her i livet, hver dag skal man gjøre noe man synes er hyggelig, aldri bli robotisert eller følge andre…Være et tenkende menneske og være selvstendig! 

 

3. Hørselshemmet – dessverre veldig preget av dette! 

 

4. Står veldig tidlig (som regel før 0600) opp hver dag og legger meg aldri etter 2300.

 

5. Går lange turer 365 dager i året!

 

6. Er ikke så glad i sosiale lag og selskaper, punkt 3 styrer livet mitt her!

 

7. Ekstremt opptatt av personlig økonomi.

 

8. Mitt sparemål er til en fritidsleilighet/skogshytte. Jeg har eget hus.

 

9. Er ikke opptatt av hva andre mennesker tenker om meg, det er meg helt likegyldig!

 

10. Er i jobb, men trives utrolig godt med å ha FRI!

 

 

Menneske….definisjon – definere

 

20 kommentarer
    1. Ja, det der er deg. Og i tillegg er det mye annet som er deg også 🙂 Ikke lett å skulle beskrive seg selv 🙂 Man er så mye, og i forksjellige settinger kommer ulike ting fram 🙂 Ha en fin søndag.

    2. Enig med Frodith at det ikke er så lett å beskrive seg selv, men uten å kjenne deg mer enn på bloggen syntes jeg du gjør en fantastisk jobb 🥰 Jeg likte så godt den skulpturen øverst i innlegget, det er noe fint og lunt med den. Ha en fortsatt fin søndag.

      1. Tusen takk, måtte snu på flisa og late som jeg var hos en psykolog som stilte meg dette spørsmålet.
        Definer deg selv?
        Var fin, fant denne på Gjøvik!

      1. Tusen takk snille deg <3 så hyggelig!
        Masse energi her hjemme, fort jeg setter meg ned i en sofa så daler energien…Rart det der!
        Klemmer…

    3. Synd at du føler deg hemmet i sosiale sammenhenger pga hørselen.
      Jeg har lært meg å leve med høreapparat og at jeg noen ganger svarer helt feil på spørsmål.
      De digitale apparatene jeg har er koblet til mobilen hvor lyden kan reguleres i forhold til omgivelsene. Og lyden på tv får jeg direkte i ørene. Det samme gjelder når jeg prater i telefonen.

      1. Det er kjedelig, men for meg blir det bare grøt med flere rundt et bord! Går greit utendørs, men inne i et hus eller
        restaurant. Så er det 1 til 1 prat som er det beste! Så nå sier jeg bare takk for hyggelig invitasjon, men de passer ikke! <3
        Min mobil og mine høreapprater snakker ikke sammen! Håper jeg snart kan få nye apparater!
        De er kjempegamle…

    4. Flott personbeskrivelse 🥰
      Artig å se hvordan du på disse punktene veksler mellom å helt lik meg og den eksakte motpol (vi liker f.eks å sysle med de samme tingene, samtidig som jeg titt og ofte legger meg på den tiden du står opp *haha*) 🤗

      1. Tusen takk, litt artig å se seg selv gjennom å late som man blir intervjuet av en person!
        Mye likheter hos oss tenker jeg, selv om døgnrytmen er heeeelt motsatt. Hehe…
        Jeg liker å komme meg i seng når det er kveld! Og jobben styrer jo når jeg må opp. Og surre med tider når jeg har fri er ikke lurt, da blir det bare rot. Det gikk før, men ikke når man blir eldre! Liker struktur og rytme!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg