De tre kokkene kruse

De tre Kokkene Kruse! Som dro til kjøkkenet for å bli mette! Og ikke fete 🙂

 

 

De som følger meg vet at det er tre kokker her i heimen til tider. Alle kokkene er spesielle på hver sin måte! 🙂

 

Kokk nr. 1 er den eldste og mest skrøpelige av dem. Lager mat som ser godt ut og smaker godt! Kjøttkaker, gryter, kylling, fisk etc. Lite med med lammelår og pinnekjøtt og biff når den kokken svinger sleiva. Liker å lage mat i panner og gryter og ovnsretter. Bruke opp rester  i kjøleskapet og fryseren..Ta det man har og bruker aldri oppskrifter – er motto! Men leser en drøss med oppskrifter for å finne ideer. Og sluntrer aldri unna middag. Og har en helt utrolig ordenssans. Når maten er ferdig er det aldri en skje liggende på benken..Alt ryddes og vaskes underveis. Så å ta den oppvaska etter denne kokken er bare gøy! Det er jo ikke noe å rydde! For før var det jo en regel her i huset at den som ikke lager maten, den er i oppvaska etterpå! Men akkurat det har sklidd ut vel…. 🙂 Kokk nr. 1 er også glad i å bake! Og alltid sjefen for julematen og skinkesteka og surkålen og rødvinssausen! Glad i lære om vin og leser masse om det faget! Kjøper mer vin enn det som drikkes opp!

 

 

Kokk nr. 2  er den mellomste og er den litt fancy utgaven. Mye hjemmelagde supper, middag til mange, helst lam, rødvin og godt drikke. Ryddinga er det litt til og fra underveis..Men en god kokk rydder så det er sagt! Og liker å fortelle selv at han er helt fantastisk…hehe.. Rett og slett en sosial kokk! Men borddekking er vel ikke hans greie… Tenker jeg…Også glad i å lage salater i alle varianter og pasta og koke knoker! Det er en dyktig kokk – rett skal være rett!

 

 

Kokk nr. 3 er den yngste. Blir mye brukt til å kutte grønnsaker (i  helt perfekte biter) og skrelle poteter. Kan lage kyllingretter, taco og pizza…+ masse annet godis…Men greier ikke helt å bare finne noe på måfå. Liker å følge oppskrifter slavisk! Rydder greit underveis, men har nok et forbedringspotensiale der! Jaja – litt oppsummering om kokkene her i huset, siden det er mange kokker her inne på blogg! “Jo, flere kokker – jo, mer søl” er et ordtak som rommer mye…Men her som sagt her er ikke alle 3 i sving på en gang!

 

Du fikk vel med deg: smi mens jernet er varmt og Endelig våkna de to andre kokkene her i huset til liv 

 

M A T – De tre Kokkene Kruse

 

 

12 kommentarer
    1. høres flinke ut alle tre på ver sin måte tenker eg :=) Her i huset er vi bare 1 kokk ,men det går helt greit .I dag blir det restemiddag ,stekt potetball med stekte pølser til :=) og det er noe vi begge liker godt .Jeg har begynt å lage glutenfrie potetball ,hadde havremel og litt havregryn + glutenfritt mel og raspet et par store kokte poteter ,og potetballene smaker potetball akkurat som med byggmel :=)

      1. Hehe, ja tre forskjellige typer…en kokk er ganske kjekt for da har man kontroll på råvarene.
        Høres ut som en god middag hos dere – selv med bare en kokk…Restemat er topp!

    2. Her utfyller de hverandre de tre kokkene tenker jeg. Mat må vi jo ha. Her blir det hjemmelaget fiskegrateng med sei i dag. Kokken er meg da. Gleder meg allerede. Klemsiklem:)

    3. Tenker at de utfyller hverandre, og maten glir nok ned likevel. Hos meg blir det kjøttkaker i brunsaus og ertestuing til. Blir nok meg som ordner det. Men vil jeg ha fiskesuppe er det mannen i huset som lager den. Ha en fin ettermiddag. Klem til deg fra meg.

      1. Tusen takk, litt forskjellige typer. og mat blir det 🙂 Bra plan hos dere da! Fiskesuppe er veldig godt. Noe av det beste jeg får..Klem fra meg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg