De grønne fingrene har kommet frem

 

God kveld! Ferien er på tampen – og i dag har ånden kommet frem…Skal man hage må man ha ånden over seg og ikke bare grønne fingre.. Og været må klaffe, sur kald vind og slikt da er jeg ikke ute i hagen og jobber. Hage for meg er sol og litt sånn perfekt temp…Fint i dag, passe her ved kysten…ikke så hot som i innlandet..Måtte ha grei jobbe-genser på!

 

 

Det dukker alltid opp noen perleblomster her og der…men de står ikke lenge for plutselig kommer rådyret og det er delikatesse altså…i morgen sikkert borte vekk – litt kjedelig…for de er så fiiine….

 

 

Roddisen skal få litt ny sur jord rundt ved stammen – det liker den godt!

 

 

Det kommer knupper på epletrærne! 

 

 

Gartneren kasta jakka – deilig vær altså…kosa meg ute i 7 timer.. 💚 Da prekær vi grønne fingre…

 

 

Og bosset vokser…Det går bra jeg får det unna etter hvert…  💚 Det var litt bilder fra hagedagen for Solliv..Liker det godt, når man har roa over seg og bare kan kose seg! 

 

En fin kveld ønskes dere alle!

30 kommentarer
    1. Så fint det spirer og gror og blomstrer hos deg.🤩Hagearbeid krever fint vær og passe temperatur. Ikke for varmt og ikke for kaldt. Ser ut til at du har gjort en kjempejobb i hagen i dag.
      Nå må du puste ut og slappe av i kveld etter all jobbinga.🤗

      1. Tusen takk, ja – i dag var det gøy i hagen og helt passe temp…
        For varmt orker jeg ikke, da er jeg på vei til stranda for da roper den på meg!
        Ja, tida gikk og i morgen er det jobb igjen…Men får kose meg i hagen etter jobben! 🙂

    2. Jeg leser bloggen din hele tida, men det har vært lite med livstegn fra meg i det siste.
      Etter at jeg fikk påvist covid for to uker siden har formen vært elendig, og den siste uka har jeg vært på hytta på Nordmøre sammen med to døtre, svigersønn og barnebarn.
      Deilig og komme i gang med hagearbeid igjen.
      Du er flink. Håper jeg også skal få ånden etterhvert jeg også.

      1. Tusen takk, regner med at du leser – du er en trofast venn!
        Har tenkt på deg og regnet med at det var hyttetur i påsken..Kjedelig med Covid og din bakgrunn også..
        Så du får bare passe på deg selv nå og hvile…God klem fra meg..
        Du er nok tilbake i hagen din snart tenker jeg! 🥰

    3. Ja, da snakkær vi grønne fingre altså! Du er flink! Jeg har hatt hjelp av prinsessa i dag – vi har raka grusen (etter måkinga) vekk fra plenen…..! Klemmer <3

      1. Tusen takk, ja – det er en kjedelig jobb der fikk tatt der, men må gjøres ja..
        Vært en strålende dag her hos Solliv <3 Klem…

    4. Kan tenke meg du koste deg ja 🙂 Det har vært fint men litt kjølig her også. I starten. Måtte ha anorakk ute på tur med kjolen 😀 Jeg skjønner ikke at du ikke sitter på LUR hele tida for å få bilder av rådyrene 😀

      1. Jeg var ute og kjørte en tur nå, så da har de nok vært her alt! Det er kjedelig…
        Men sånn er det å bo i skogen…
        Deilig å pusle i hagen – liker det godt! Hadde tykk genser jeg! Kjølig her enda…:-)

    5. Så herlig, da.. hagearbeid er koselig det. Jeg har jo ikke hatt en egen hage på 9 år, og kjenner av og til at jeg savner det.. men bare av og til 😉 Håper du får en flottersfin kveld videre 🥰

      1. Tusen takk, hagearbeid er hygge synes jeg…skjønner at det er lenge siden hos deg…
        Får håpe du kan ha noen hagekasser bak på den campingbilen din….Klem..

    6. Litt grønne fingre hjelper når man skal drive med hagearbeid. Det har endelig kommet knopper på trærne, i tillegg til at jeg så både hvitveis og krokus i dag. Våren er endelig her 🌷

      1. Deilig med vår og at man kan være ute og nyte sol og litt hagearbeid…trives godt med det altså..
        Godt å se blomster igjen! <3 En fin kveld og natt til deg…klem..

    7. Tar nok en stund føre jeg kan sysle i hagen, så mine grønne fingre dukker neppe opp med det første. Sykehuset på fredag og ny sjekk av armen. Kan love deg at jeg er søkk lei. Du har nok en nydelig hage nå. Hagearbeid er fin syssel. Klem

      1. Skjønner at du blir lei altså, lykke til med sjekk av armen på fredag.
        Håper det er grodd skikkelig og at du igjen blir fri! 🙂
        Klem til deg…

    8. deilig å hygge seg i hagen ,skal ut jeg også snart for nå dukket sola opp fra fjella ,perleblomster kjøpte jeg i år ikke hatt dem før ,nå er dei i en krukke men blir å flytte den etter avblomstring :=) synd du ikke har mulighet til en kopostbinge for dei sekkane du har fyllt hadde blitt til hagens beste jord neste år :=)

      1. Veldig deilig å hygge seg i hagen, liker det godt!
        Nei, vil ikke ha sånn binge her…Husker pappa hadde en sånn dunk også..Men ble ikke noe greie på det.
        Vi bor for tett her på feltet, føler at jeg må ha det ryddig.
        Hadde jo noe rusk bak garasjen og der ble det plutselig stålorm! Så måtte ta et tak å rydde! 🙂
        Så nå må alt bort…

    9. Jeg savner hagen jeg hadde bittelitt når jeg ser bildene dine. Herlig at du har kost deg ute med hagearbeid i finværet! 🤗

    10. Så godt at du har grønne fingre! Det blir fint 😀
      Bland 3 – 4 fedd hvitløk i et par liter med kokende vann i et glass med lokk. La det stå et par dager, ha det på spraypumpekanne. Og spray på blomstene. Bare husk å åpne glasset utendørs. Det lukter veldig! 😄 Fungerer topp mot rådyr som spiser blomster. Nå spiser de bare gress her 😉

      1. Tusen takk for godt råd, dette skal jeg virkelig bruke…for her spiser dem rubb og stubb av blomster og
        det er ergelig. For blomster er dyrt! Det skal eg lage og sprøyte på.
        Koselig å stelle i hagen ja – klem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg