Dagens ……….

 

God kvelden venner! 

 

Dette bildet er fra mandagen, da satt jeg ute og tok en kaffe og gulrotkake…

 

Men i følge en av mine lesere så skulle jeg vel ikke det! Er det mulig tenker jeg!!! Se under her så legger jeg ved kommentaren i sin helhet…:

 

“Livet ditt virker så hektisk og faktisk utrolig ensomt.du fyker alle veier..soliv finn roen i det enkle lille livet,du virker manisk,med gå turer,spise ute,busse i øst og vest,spare,spare på varmen,ynnskyld men du virker rett og slett manisk..
Hilsen en som vil deg vel.”

 

Vel……..denne var drøy synes jeg! Lille enkle livet mitt……..Jaja….

22 kommentarer
    1. Oioi…det var litt av en kommentar 😲
      Kos deg med livet ditt du. For meg så virker det som du har det veldig bra, og gjør mye av det du har lyst til, og liker å gjøre. 😀 Med andre ord, nyter livet 🥰

      1. Merkelig fyr, jeg liker å gå turer, jeg liker å spise ute og jeg liker å ta buss og tog på turer.
        Og jeg er økonomisk laget, det har jeg alltid vært..
        Og spare i disse tider må man, hvis ikke får man i hvert fall et stusselig liv! Klem til deg 🥰

    2. 😳!
      Snodig så forskjellig man opplever ting…

      Først og fremst: det er fint lite feil med et rolig, lite liv. Enten man ønsker det, eller har måttet lære seg å finne gledene i det!

      Det er et hav mellom det å være alene, og det å være ensom. Og det å være ensom, er en følelse alle får kjenne på – om du så skulle være i tosomhet eller midt i en flokk.

      Så flott å kunne glede seg over gode måltider, naturopplevelser, konserter, tur i nye omgivelser her og der – alene. Det er nok av dem som ikke klarer finne mening i en opplevelse uten å ha noen å dele den med.

      Så gå videre på din vei Solliv, til berikelse for deg selv, og inspirasjon for andre 🤗.

      1. Tusen takk for flott kommentar..
        Jeg er ikke den typen som føler meg ensom, det har jeg aldri vært..Men liker å være tur i skogen og liker å være på byturer hit og dit.
        Jeg elsker å spise ute og kose meg. Men å spare må man jo i disse tider..Hvis ikke blir det i vanskelig å ha det fint i hverdagen.
        Folk er forskjellig skrudd sammen og det er jo ikke et fasitsvar hvordan man skal leve et liv..❤️
        Jeg koser meg i hert fall med mit liv..Har familie, venner og gode kolleger…Så ikke synd på meg. Klem fra meg.

    3. Enig med de andre her. Du har aldri slått meg som ensom eller stressa. Jeg oppfatter deg som en som koser seg med å være alene, det er faktisk lov å kose seg alene. Men ikke alle tåler at man vil velge ALENEHETEN. Oppfatter deg også som en som vil kose seg, både med småtterier hjemme i hjemmet IG på tur. Du må i allefall ikke ta til deg den kommentaren. Klem ❤

      1. Var en merkelig kommentar. Jeg hadde et stusselig liv, men jeg skulle ikke busse eller gå på restaurant..
        Eller gå turer…Det ble litt God dag mann økseskaft dette her for meg altså..
        Aldri følt meg ensom i hele mitt liv, er ikke skapt sånn. Og jeg elsker livet…<3
        Må bare glemme dette her, men var en snodig kommentar! God klem til deg..❤️

    4. Hahaha, er det muuuulig! Det enkle lille livet…. javel ja….! Merkelig åssen en kan bli oppfatta altså! Jeg derimot er stor fan av solliv altså – spennende å se hvor du reiser, går, og koser deg! (nå skal jeg jo sies at vi er litt like i futten, så….)! Stå på, vennen! Gooood klem <3

      1. Tusen takk vennen..
        Lille enkle livet…på landet. Jeg elsker dette livet jeg..
        Men hva skulle jeg gjort? Skulle jeg sluttet å spise ute? Slutte å gå tur? Slutte å busse?
        Blir livet mindre enkelt da? Jeg lever mitt litt så får han kommentarskriveren kose seg med sitt flotte liv da, som ikke er
        enkelt. Og uansett så sparer alle på strømmen i disse tider. Selv Rimi Hagen gjør det, skrudd ned temp i alle rom..
        Så det tenker jeg bare er positivt at folk gjør…🥰 God klem vennen…

    5. Takk for at du delte denne kommentaren du fikk! Sånt skal man ikke måtte “deale” med alene.. Mitt inntrykk av deg er helt annerledes! Synes du er en livsglad dame som sprer mye gled og positivitet 🙂 Og du er hjelpsom og bryr deg. Nå tenker jeg på innlegget jeg la ut i går om å feie for sin egen dør! Det tenker jeg passer godt for den som la ut denne kommetaren som ikke henger på greip. Når sånne type kommentarer kommer så tenker jeg at det dessverre ofte handler litt om misunnelse. Lag deg en fin kveld du og hev deg over dette!

      1. Tusen takk for kommentar til dette innlegget. Jeg ble satt ut, for det var ikke meg jeg leste om.
        Jeg er verken ensom, trist eller deprimert.. Jeg er en glad person, og liker å gjøre mye forskjellig.
        Være på turer i skogen, og ved sjøen..By og land og gjerne også til utlandet..Har kolleger, familie og venner..
        Bor på et idyllisk sted…Jeg har det bra, så skjønte ikke helt jeg…men som du sier det må være noe annet bak dette 🥰
        Men er ingen sofatype, hvis det er det han ønsker…

        1. Fortsett å vær deg selv du og spre glede på din vei. Synes det er inspirerende å lese innleggene dine. Bare glem den kommentaren du fikk rett og slett! Hehe, ser du har humor på det i forhold til at du ikke er noen sofatype! Alle har vi ulike behov og vi er alle så forskjellige. Andre skal IKKE bestemme hva som er best for deg!! Det vet du best selv 🙂

          1. Tusen takk, det er jo slik det er..Vi er forskjellig.
            Skjønner jo at mange menn synes det er rart at damer er alene…Men sånn er jo smaken, som baken – delt.
            God kveld…

    6. Jeg har lest bloggen din fast i flere år, og funnet den inspirerende. Du er flink til å jage deg gode opplevelser i hverdagen. Enten det er ved å gåtur i nærområdet, spise ute eller dra på små reiser. Jeg ser på deg som en livsnyter. Så fortsett å nyt livet. De økonomiske grepene du tar opplever jeg du tar for nettopp å kunne kose drg med de små reisene og restamåltidene. For meg er du en inspirasjon. Hadde aldri sittet på en fortauskafe i Halden og spist terteskjell hvis det ikke var for deg.

      1. Mange takk, sparegrep må man gjøre for at pengene varer litt lenger. Jeg liker å kose meg og og spise ute
        og nyte livet – da stenger jeg heller noen rom i huset og sparer strøm..
        Gå til jobben er kjekt, masse å se, trim..Man får lys og. man våkner og jeg sparer nok 2.000 på det i måneden og
        det er penger som går til kos..Synes det er smart jeg..Skjønner ikke hva som er feil med det..Folk er rare…
        Jeg liker å være i bevegelse og er aldri stresset – jeg koser meg. Jeg er en glad livsnyter og trives stort med det!
        Elsker FRIHET over det meste her i livet..Merkelig kommentar, kommer det flere derfra så blir det blokkering!!! For det synes jeg ikke noe om ..
        Herlig at du synes bloggen er til inspirasjon..God kveld i stua..

      1. Takk, nei jeg kjente meg ikke igjen..Jeg føler selv at jeg har et rikt og flott liv..Overhodet ikke stusselig og trist.
        Men kanskje det menneske ikke har det bra med seg selv…Jeg finnes ikke ensom eller trist…Men har erfaring med at fort
        jeg skriver om sparing så er det en rød klut for folk..Men det lønner seg, for da får man økonomisk frihet!

    7. Det var jammen litt av en merkelig kommentar. Hvordan kan en person sitte å uttale seg slik om mennesker han/hun ikke kjenner?

      I hvert fall ikke slik vi som følger bloggen din opplever deg ❤❤❤

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Jeg kjente meg i grunn ikke selv heller..Bare for dumt! En merkelig kommentar sånn ut av ingenting.
        Skjønte ikke noe jeg. Hvem er glad, hvis ikke jeg er det tenker jeg..
        Klem til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg