Dagens middag

 

Hva skal man ha til middag hver dag lissom. Det å finne på noe. Ikke for dyrt. Det skal smake godt og være variert og med litt proteiner og vitaminer. Man klør seg i hue. I hvertfall gjør jeg det. For middag lages hver dag her huset. Når jeg sier middag, så betyr det noe varmt. Middag kan være pizza også. En sjelden gang kan vi kjøpe noe å ha med hjem. Fra et eller annet sted, men take away har blitt dyrt synes jeg. Så tar oss ikke ofte råd til det. Da er det bedre å spise ute på Restaurant en gang i blant..:)

I dag ble det fish and chips. Med erter og salat. 3 typer dip. Salsa og rømme og en dip blandet med ketchup og majones. Ble greit og mette ble vi. Over salaten hadde vi olivenolje kjøpt på Kreta. Vet dere hva den er fantastisk god på grønn salat. Litt salt smak på en måte.  Så neste år kommer jeg til å kjøpe flere bokser av denne oljen.

 

Jeg tar ikke ferie fra bloggen. Men er jo til og fra. For prosjektene mine er flere. Nå skal huset vaskes og plattinger oljes. Og en hekk til å klippe. Stor hage = mye jobbing 🙂

Ønsker dere alle en riktig God Sommer, men jeg er her. Men skriver hilsen allikevel. For kan jo hende DU tar ferie fra bloggen..:-)

 

Klem Solliv

18 kommentarer
    1. Det der så jo veldig godt og sommerlig ut 🙂 Regner med å se mer til deg på blogg eller FB.. Jeg tar ikke ferie fra bloggen..men har jo stadig noen opphold… men uansett ha en riktig fin sommer du også <3<3

      1. Tusen takk, ble god middag dette. Alt inn i stekeovn. Både fisken og chips. Kan jo ikke enklere bli. En pose erter og litt grønt. Ja, jeg er her vettu. Men skal kjøre mest innlegg på Solliv for tiden. Og blogg da.
        Jeg er her etter vær og vind og hvordan det passer inn. Blogg blir det nok. Men ikke mange innlegg hver dag. Holder med et synes jeg eller hva jeg har. Vet jo aldri. Takk til deg, klem.

    2. Nam-nam.. dette så veldig godt ut😊
      Her ble det pølser i brød og lompe. IKKE sundt, men det var igjen nok etter besøket i går.
      GOD SOMMER TIL DEG 😚😚

    3. Du virker som en supergod kokk. Herlige matretter. er det laks eller makrell? Deilig deilig.
      Har du tenkt på å starte matblogg eller restaurant? Jeg er god på å dekke bord så vi kunne jo starte noe sammen. Ring meg gjerne en dag så kan vi snakke om det. Diskutere og drodle lit rundt det.

    4. Fish and chips er kjempegodt. Og faktisk det eneste jeg har sånn noenlunde lyst på for tiden. Og jeg kommer sikkert til å lage det en dag. Men sånn ellers så er det sjelden jeg lager middag bare til meg selv når jeg er alene. Det krever for mye energi. Jeg bruker heller den energien når ungene er hos meg. Og da blir også måltidet en sosial anledning 🙂
      Du er aktiv. Jeg misunner deg det. Godt å få ting gjort ♥

      1. Tusen takk, hagen er litt stor og tung. Men sånn er det. Har plantet for mye rett og slett. Men når ting er klippet og sånn så er det ikke noe jobb. Har ingen staudebed eller ting som krever luking. Men rett og slett skogstomt med noen store trær som ikke må grå veldig over huset. Og busker og hekk. Liker å lage mat jeg. Men til en er det ikke alltid gøy.

    5. Flittige flinke du 😀 I dag har jeg ikke hatt tid å vært innom her omtrent i det hele tatt. Og i morgen er det Bodø tur.. men sånn er det jo for alle 🙂 Lykke til med alle prosjektene dine 🙂 ,, ps.. har forresten fått ”hørsels time” i Bodø i august 😀

      1. Nei, ikke god tid jeg heller. Leser litt her og der. Må prioritere meg selv og min blogg. Og alt det jeg driver med ute. Rekker jo ikke noe inne i huset. Så i morgen må jeg ta et tak. Tur blir det lite av. Men rekker å gå tur. Men sånn kjøre seg en tur. Det rekker jeg ikke nå. Kos deg med kvelden.

    6. middagen høres ikke så reint gale ut :=) liker det jeg.Her i huset blir det hjort på menyen i dag,vi har besøk fra Skien så får vi se om dei vil smake,dei bor i bobilen sin og spiser egentlig maten sin der,i går hadde vi pizza og gjestene takket for det da :=) Her har all hagearbeid stoppet opp,det er fyr i peisen og jeg strikker,er så surt og kaldt ute att det frister ikke å gå ut

      1. Så koselig med besøk da. Men ikke koselig at det er kaldt hos dere. Fyre i ovnen i juli er ikke så greit. Men man kan ikke sitte inne og fryse. Pizza er godt, og hjort må jo være delikatesse.

    7. Den middagen der var nok ikke noe for meg 😀 av forskjellige årsaker. Her koster takwavayen 122 kr, og det er maaaaasssse mat 🙂 Vi kjøper det ofte, men vi bruker jo ikke penger på særlig annet enn mat 🙂 I dag har det vært restaurant, etter flere dager på hytte 🙂

      1. Liker sånn mat med masse sauser og sånn jeg vet du. Greier ikke tør mat, må være mye dill. Har fulgt med på hytteturen deres. Fint. Men har ikke rukket å kommentere så mye i det siste. Rekker ikke rydde her inne en gang. Det flyter litt. Skjønner at dere koser dere. Jeg bruker jo en del penger på hus og hage. Det slipper jo dere. Bare et lite spann maling er jo 500 spenn…Billig mat hos dere. Fredrikstad har blitt en dyr by.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg