Dagens 17. mai kake

 

En meget stille og rolig dag her. Jeg har bare gått tur i skogen og laget sukkerbrød og pyntet denne 17. mai kaken etterpå. Sukkerbrød lagde jeg før turen og pynting etterpå. Så greit fordelt..Møtte noen på turen i dag, så flere enn meg som synes det var ok å gå tur i skogen på 17. mai. Gå til byen og pynte meg ville jeg ikke gjøre. De har jo anbefalt folk å holde seg hjemme å følge med på digitale sendinger. Minst mulig folk og styr i denne dagen. Helt greit for meg. Jeg synes det er hyggelig å se barnetoget altså, men det er jo en annerledes 17. mai i år <3 Det må vi akseptere..

 

 

Sukkerbrød etter steking!

 

 

Sukkerbød før det blir satt i ovnen. Jeg brukte denne oppskriften: Sukkerbrød Matprat – ble høyt og fint! Fulgte ikke stekingen. Gjorde mine egen vri. Synes ikke det kunne stemme med gradene her… 🙂

 

 

 

Fortsatt fin feiring – til alle dere hjemme og borte!

 

 

18 kommentarer
    1. Høres ut som en fin 17. mai med tur og greier 🙂
      Jeg våknet kl. halv seks i dag morges, og vurderte å gå en tur da, men så kom jeg på at jeg faktisk skulle holde ut dagen, så da ble det ikke tur. Det ble tur litt senere, i bunaden 😉
      Fin kake, den så skikkelig god ut 🙂

      1. Tusen takk, tur må til 365 dager i året. Kaka ble veldig god og super oppskrift.
        Deilig å være på tur. Jeg er jo det alltid på 17. mai. Er litt rar sånn. Men jeg går hver eneste dag…hehe…
        Ha en strålende kveld…<3 klemmer.

        1. Du er flink du, med turene. Jeg skulle ønske jeg kunne gjort det, men det kan jeg ikke. Jeg fikk jo gått en tur i dag da, i bunad og greier. Ganske imponert av meg selv må jeg innrømme.
          Kos uansett. Må bare benytte anledningen når den byr seg 🙂
          Klem

    2. Så koselig da! Herlighet så fristende den kaken ble! Ja, vi holdt oss hjemme med naboene og det var veldig koselig må jeg si. Fint minne fra en rar 17.mai. Klemsiklem:)

    3. Skikkelig fin kake som så veldig god ut 🙂 Her ble det en tur ut ved sjøen..og så kom eldste sønn innom senere på dagen..da ble det vafler fra Toro..hehe.. Klem og fin ny uke til deg <3

    4. mmmm deilig og flott kake :=) hadde det vært fint vær hadde vi gått på fjellet,å være i naturen er en kjmpefin måte å feire landet vårt på synes vi også ,trenger ikke bare trakke gatelangs på asfaltvei ,det tåler ikke mine bein iallefall

      1. Tusen takk, kaka ble veldig god og mye kake…Men da har vi spist kake for en stund…Deilig å være i naturen helt klart…Finne ro og kose seg med vakker natur…Det er lykke det <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg