Da reiste nissen (e)

 

God ettermiddag, i går begynte jeg å rydde ut jula. Pakke ned nisser og pynt og glitter og kuler. Det er jo fredag og rengjøring her i heimen. Så blir jo ikke ordentlig rent med denne gjengen rundt bena synes jeg.  

Jeg liker å jobbe i fred. Tok resten i dag morges. Og bar alt ut i boden i garasjen. Nå er det bare litt røde lys og juleblomster tilbake. Stjerna henger i vinduet. Men ikke tent. Skal ta den ned i morgen. Og pakke den vekk og legge inne i skapet her inne. Samme med adventsstaken. Den pakkes bort i morgen.

Men alle nissene reiste. Blir jo litt tomt da! Men nå er jula over synes jeg og hverdagen er vel tilbake for de fleste. Ta tilbake litt sunne vaner og kosthold.

I dag skal jeg se om jeg finner skikkelige gode appelsiner på butikken. Fikk så lyst på det! Det er jo litt solfrukt dette! Energi og glade farger <3 

 

 

Nissefar

 

 

God kveld videre sier Solliv som er på jakt etter appelsiner…

12 kommentarer
    1. Nissen og julen pakkes ned her neste helg. Jeg pyntet ferdig til jul 20.12.2019, og da er det helt greit at julen får være en uke til 🙂

      Over neste helg vil vi her i Trondheim se at vi får lysere dager 🙂 Det skal bli kjempeherlig 🙂

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Deilig med lysere dager helt klart. Nissene kom sent frem i år og tidlig ut. Sånn ble det i år. Andre ganger får dem våre her lenge! Klem til deg.

    2. Jeg har ikke fått frem nissene mine denne jula jeg. Men fikk en liten tass til jul som står på et lysfat😊 Den skal få stå noen dager til, sammen med juledukene og stjernene i vinduene.
      God appelsinjakt.Håper du finner noen som er gode😚

    3. det er vel mandag som er 13 dags jul noen har julen fremme til 20 dags jul,i år er det mannen som må pakke den vekk,så får vi se da om det blir i helgen,men han må komme på det selv hi hi .Tomt blir det ja men det går fort over og vi vil ha mest mulig lys inn i heimen ,vi går mot lysere dager fort nå

      1. Mandag det skulle vært ryddet. Men det passet bra å ordne med dette nå. Da jeg har et par fridager. Så var helt greit synes jeg. Du får se om mannen i huset får ånden over seg da 🙂

    4. Ja, det nærmer seg slutten på jula her også. Mye av småtingene er ryddet vekk, men juletreet og dekorasjoner er her enda. Trettendedag er min avslutning og vi hygger oss alltid litt ekstra de siste dagene. I morgen skal vi på middag med familien, og mandag blir det rydding av resten her også. Koselig med jul og litt vemodig å rydde vekk. Men samtidig får man ta nye tak og vende tilbake til hverdagen, som jeg også liker godt. Appelsinene er gode, så lykke til med kjøpet! Klemklem og god helg!

      1. Kjekt å få ryddet litt. Litt småtteri her også! Men deilig å få nissene tilbake nå synes jeg. Lys og blomster er fint. For det gir lun stemning på kvelden. Hverdagen kommer nå ja…..<3 Klem til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg