Da jeg var liten var jeg alltid opptatt av å telle årringer

God kveld….Å telle årringer var alltid spennende. Finne ut alderen på et tre. Var egentlig en stor hobby da jeg var barn.  Ute og gikk fikk se hogst eller nedfelte trær. Men den hobby har vel gått litt i glemmeboka. Vet ikke om unger driver med sånt lenger jeg. Ikke sikkert ungene nå er like mye ute og leker som jeg var. Jeg er glad jeg har min barndom som ballast! Med flotte foreldre. Søsken. Bestefar som vi bodde i samme hus med. Menge gode venninner på skolen. Alt dette + livets skole har gjort meg til det menneske jeg er i dag! Så årringer kan også bety litt oppsummering av livet kanskje 🙂 

 

Litt tanker her jeg sitter. Nå er det fredag og snart middag her i heimen. Blir bra. Roe ned litt. Rakk ikke kjøre ut til mamma i dag. Får ta det i morgen. Kvelden er ung altså. Men det å kjøre bil ute på bygda der hun bor i regn og mørke det prøver jeg å unngå. Lite med gatelys og svingete veier. Derfor litt styr synes jeg. Og det tar fort 3 timer tur/retur. Dagene på jobb blir som regel alltid mye lengre enn jeg tror…Gå fra halvferdige jobber er ikke greit synes jeg..Og møter er det jo på en arbeidsplass..Så da titter jeg litt over her inne nå og drikker litt te. Tur har det blitt. Det var regn og mørkt! Så får finne lyset her inne denne fredagen. 

 

Kos dere videre denne fredagen…

 

8 kommentarer
    1. ja vi er nok en generasjon der barna var mye ute og lekte,det hadde dei vært i dag også om dei ikke hadde data,tv,mobil og slike dubeditter,men dei er nok kommet for å bli.Jeg har aldrig telt åringer på trær,men vi lærte det på skolen,da hadde vi et fag som het biologi,der lerte vi om naturen ,trærne ,plantene og det som ellers vokste rundt oss,vi hadde en fin barndom sånn ja.Kos deg heime i kveld,det høres fornuftig ut

      1. Ja, det er en annen tid. Den tiden vi hadde var unik. Det var stor glede av å være ute hver dag. Og jeg nyter å tenke tilbake på denne tiden ja. Ja, jeg orket ikke sette meg i bilen nå rett og slett <3

    2. Jeg husker også det, at vi telte årringer. Vi var jo mye mer ute, ikke hadde vi mobil og data, og alle hadde ikke TV engang. Det var kjekke tider 😀
      Du får nyte helgen etter beste evne, og så håper jeg at regnet gir seg 🙂

    3. Nå ble det lørdag før jeg fikk titta innom… så da var tida surra litt videre mot en ny årring 😀 Neppe noen unger som bryr seg så mye nå lenger…. det går nok i en helt annen fokus.. Men riktig god helg til deg, fra gubben med maaange årringer 😀 Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg