Da Heddin fra Kråkerøy møtte en isbjørn – blå

 

God mandag – jeg sitter her og venter på brannvesenet! 

 

Merkelig dag å ha kontroll på, kontrollere ildsteder i hus og piper…I denne kulda og denne snøen…Ja ja, kan ikke anbefale noen å klatre på taket denne mandagen og stigen er langt ute i det blå.……..Les: under snøen.

 

I går da jeg gikk til sykehjemmet Søndag ved elva jaktet jeg på tema blå leke med Frodith. Som er dagens utfordring her på blogg!

 

Båter i opplag må tas vare på og som regel er slike kalesjer blå eller grønne! Jeg fant flere blå, slik som Hedinn her! 🩵 En blå kald Isbjørn fant jeg også…Men bare skallet igjen..Hadde jeg hatt med en ekstra pose i går så hadde jeg sikkert tjent 50 kroner i pant..Men måtte bare la alt sånt ligge dessverre..Hadde to store handlenett med tøy fra senteret å bære på..Jeg har ikke fått hentet tøy siden fredag før nyttår..Jeg har jo ikke hatt bil og før det så hadde jeg nok med å dra hjem matvarer til huset her hjemme..Tre mennesker med mat og drikke i 10 dager krever god innsats når alt skal bæres på ryggen! Heldigvis så begynte jeg å handle til jul i november..Dro med meg litt og litt og lagret i boden…! Sånn er det å bo på landet..man må lissom hente urkreftene i seg! 🩵

 

ØNSKER DEG EN FIN MANDAG!

 

12 kommentarer
    1. feieren går ikke opp på taket ved kontroll,dei lyser opp i skorsteinen innenfra med lommelykt og speil ,iallefall hos oss ,opp på tak går dei kun om det er behov for feieing og det er ikke hvert år.Rart folk ikke har lært å pante flaskene sine ,bare kaste dem er jo ingen økonomi i ,men fin og blå var den :=)

      1. Takk, ja var litt usikker på dette med kontrollen. Hva de gjør? Dukker vel opp snart.
        Folk hiver skrot, det er merkelig..Men i går var det masse bokser overalt..Kanskje etter nyttårsfeiring..
        Lemper fra seg..Men jeg hadde nok å bære på. Ellers så plukker jeg opp slikt. Penger det.
        Boksen var fin og jeg fikk nesten lyst på en øl, hehe…

    2. Kjekt med blått, men ikke å se hva folk slenger i fra seg. Vet du, her ser vi ikke feieren og like fullt betaler man feieavgift som er innbakt i kommunale avgifter. Her regner det, eller sludder. Været råder man ikke over.
      Håper du slipper å vente lenge på den feieren. Klem herfra.

      1. Feieren har vært her og alt var bra 🙂 Ikke noe sot i pipa og ovnen var godkjent.
        Han skulle komme mellom 0800 og 1100 og var godt innafor..Så bra!
        Folk slenger fra seg, og borte blir søpla. Ille..
        Tråkig når man betaler og ikke får det man betaler for..Du får purre opp tjenesten. Greit å sjekke litt rundt.
        Veldig kaldt om dagen her, men må bare kle seg..Kos deg masse med dagen, klem herfra 🙂

    3. Kjekt at feieren kontrollerer.
      Ikke greit å jobbe på tak nå. Sønn min arbeider som blikkenslager i et taktekkerfirma. Mye snømåking og kaldt metall i forrige uke.

      1. Veldig kjekt, – det kan jeg tenke meg har vært anstrengende dager ja..
        All den snøen, kulda…Godt å komme hjem etter en slik arbeidsdag.

      1. Takk, ja veldig kjekt…Fikk SMS her om dagen og nå var det på tide med kontroll
        her i heimen..
        Veldig bra, for når man fyrer må man være trygg. Gode klemmer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg