Da har jeg en plan

 

God ettermiddag. Viktig med planer synes jeg. Tenkte jeg begynner så smått med litt julegaver etterhvert. Det jeg strikker nå er gjestehåndkle. Det går med 2 eller 3 nøster i garnet Paris. Spørs hvor stort håndkle du vil ha. Skal det henge ved vask ved toalettet/eller rulle det sammen i en kurv, når du får gjester så holder det med 2 nøster synes jeg. Skal du ha et vanlig håndkle så bruker man 3 nøster. Jeg kjøpte først garn  i en garnbutikk. Noen få nøster. Ikke salg. Så bestilte på nettet og der kostet et nøste kr. 9.- titt innom her link til garnet jeg bestilte 

 

Tenkte det var koselige gaver. Hvis man strikker 2 håndkler og kanskje legger ved litt såpe med god lukt. Jeg skal strikke gult og orange til å begynne med. Jeg kjøpte 4 nøster. 2 av hver farge. Så da blir det et håndkle i gult og et i orange. Så skal jeg ta de en runde i vaskemaskin for å teste størrelsen etter 60 graders vask.. Oppskriften fant jeg på nettet. Gratis oppskrift. Veldig enkel å forholde seg til..Kan legge ved linken i et annet innlegg. For jeg har den ikke her. Bare si i fra..:)

 

Strikke strikke strikke og kjekt med gaver…

 

 

6 kommentarer
    1. Jeg har strikket mange håndklær, har noen ganger laget en kant øverst med fargen fra det “andre” håndkleet, hvis du skjønner hva jeg mener 🙂

      1. Ja, det skjønte jeg. Blir et par lissom. Kjempelurt. Kjekke ting å lage. Har et jeg har laget i det samme garnet. Bruker det hele tida.

    2. Har og en plan om å strikke litt julegaver, men spørs om det bare blir med planen her! 😀 Har handlet mye garn på nett, gidder ikke betale 20-30 prosent mer bare for å holde liv i garnbutikkene altså! Så ego er jeg. Tar gjerne imot oppskriften på håndklærne jeg.

      1. Ja, gøy å lage litt til jul. Orker ikke strikke gensere og slik jeg. Men kluter og duker og håndkle er jo fint. Link kommer en av dagene. Garn er dyrt på butikken. Det hadde lønt seg med litt kampanje der å. Tror jeg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg