Da ble det sykkeltur

Da kom regnet. Går inn litt jeg da og blogger. Jeg vaska egentlig bilen. Plutselig falt tempen og mørke skyer fosset frem. Mens var inne og hentet svamp og bøtte så kom det styrtregn. Så måtte fly rundt huset og ta inn puter og pledd.

 

Sykla på Værstestien her på øya. Rett og slett der Værste holdt til. Det er del år siden det var glansperiode der da. Over 2500 mennesker jobbet. Eller var ansatt 🙂 Halvparten jobbet som de  sa tidligere. Nå var det altså turløype. Over 440 skip har blitt laget. Så folk må jo ha jobbet da synes jeg. Tok noen bilder jeg da.

 

 

 

 

Det var klamt og varmt, men jeg ville sykle litt. Det lufter litt bedre enn å gå synes jeg. Gikk litt innimellom da for å titte litt rundt meg og ta litt bilder. Er jo gøy. 

 

Vet ikke helt når denne stien ble lagd jeg, jeg har i hvertfall ikke syklet der før. Deilig tur og avsluttet med et bad på campingen. 22 grader i vannet. I dag var det ingen brennmaneter. I går var det masse. Så jeg turte ikke svømme så mye. For det er litt ekkelt og jeg vil ikke bli brent for det er sykt vondt. 

 

 

Jeg prøvde å zoome litt, for det var en hund som kosa seg veldig med et bad. Så ut som han bare elsket å ligge sånn å titte rundt seg og labber og mage i vannet. 

 

Fine områder. Nå skinner sola igjen. Så får stikke ut og sjekke været. Men ganske mørkt altså.

 

Det frister ikke være ute nå… 

Klem SOLLIV

FOTO: Solliv

 

6 kommentarer
    1. en regnbyge gjør godt i varmen,iallefall når solen kommer fort tilbake :=) ja det er nok luftigere å sykle,bare det ikke er oppoverbakker da :=)vi har naust,ikke mange meterane fra huset vårt,der har vi vært i hele dag,jeg har stått ute i vannet og ryddet vekk tang og tare,fin jobb i varmen :=)

      1. Det ble fort varmt igjen. Regn er forfriskenede. Høres deilig ut med den jobben da. Tang- og tarerydding 🙂 avkjølende. Ha en flott dag.

    2. Ja jeg skjønte at været jorde en bråvending der hos deg 🙂 Men flott å se turen din inn på fine og minnerike tomter, der industrien skapte verdier til det beste for hele landet 🙂 Tusen takk 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg