bygdetur og himmelsprett

 

Himmelspretten er snart historie. Jeg tok meg en tur til bygda der mamma bor! Så blir litt bildeblogg egentlig. Men en fin gård øverst her. Liker ryddige gårder! ❤️

 

 

I veikanten –  slike løker trives veldig godt der det ikke er på stell.

 

 

Ble et fint motiv synes jeg. En liten bekk – litt blomster = idyll!

 

 

En liten badeplass – er aldri feil 💚

 

 

Kirken i bygda. Jeg stellet grava til pappa. Så den er fin til 17. mai 🇳🇴

 

 

Sjarm – jeg liker slike motiver.

 

 

En liten båt tøffer utover…På andre siden er det hytter. Ser så fint ut. Får prøve å komme dit engang! Hadde vært et perfekt sted for meg å ha hytta mi 💜

 

Noen bilder – har flere, men de får jeg bruke litt i andre innlegg. Jeg er ikke glad i innlegg med 20 bilder på rekke og rad. De sliter jeg med å få alt med meg. Litt lurt å begrense seg litt! Da synes jeg heller man kan dele opp slik at det blir flere innlegg! Det er min mening – hva andre gjør er opptil hver enkelt. Men det er min greie…Deilig med en slik dag som i dag! Været var nydelig og det var faktisk veldig varmt…litt sommer og sol 💚 Deilig …at det klaffer slik på en dag man har fri! 

 

Fin kveld videre…

24 kommentarer
      1. Elsker slike ryddige gårder! Det er en bragd! Det har vi, deilig å få det gjort slik at det er fint til 17. mai.
        Klem og fin kveld.

    1. En tur med mye innhold og bilder. Kan fort bli for mye. Men som regel går det greit. Vært sløvedag her, surt og grått og vått.

      1. Tusen takk, flott sted. Nei, ble ikke bad. Men kunne ha badet – i dag var det varmt.
        Men hadde litt for stort program til å rekke alt i dag! 🙂

    2. veldig fine bilder ,koselig att du fikk den en tur på lande,ryddige gårder er fine å se på ja ,men en levende gårs i drift kan aldri se så vel stelt ut som dette for i disse dager er det mye traktorkjøring og møkkaspreiing :=)

      1. Tusen takk, nei – å holde en levende gård så strøken er vel nesten håpløst!
        Her kunne man ikke finne et blad som lå feil altså!
        Bare helt strigla!

      2. Hei du Fruen. Jeg måtte skrive litt her også. Denne gården er i full drift den, med traktorer og diverse. Men det er ikke dyr her lenger da. Her drives det økologisk landbruk og det er svogeren min som styrer her kan man si. Du ser ikke det på bildet, men gården ligger ved siden av kirken, og de er veldig opptatt av at det skal være fint for de som skal inn og ut av kirken og på kirkegården. Det meste av redskapen kjøres inn fra baksiden av låven. Gården på andre siden av veien er på samme måte. Så ryddig og pent der også. Han sår hvert år en diger eng av solsikker og andre blomster mot kirken og mer enn et brudepar har bilder fra den kanten. Koselig å se Sols bilder. 🙂

          1. Det tenkte jeg ikke på. Låven er så gammel at det ikke er lov å kjøre på låvebroa mer med de digre traktorene vi har i dag. Den står der mest til pynt!!! Det som skal inn der, blir fraktet inn fra baksiden!!!! 🙂

            1. ja da skjønner jeg :=) skulle hatt det slik jeg også ,men den siden er mannens ,min hage er på den andre siden av huset :=) for her er traktoren en del i bruk og det synes :=)

      1. Ja, veldig fint her i dag. Bilder er flott, men liker ikke for mange bilder i et innlegg hos meg.
        Da drukner jeg litt…hehe…
        Finn kveld videre.

      1. God morgen…Ja, ble litt mye egentlig. For jeg gjorde unna mye hos mamma. Handlet i en butikk som var åpen + blomster til henne som jeg plantet og så på kirkegården. Litt mye mas, men jeg gjorde alt på en gang 🙂
        Fin dag og ja tusen takk…

    3. Hei på deg i våren. Så fine bilder da!!! Ja, her kjenner jeg meg jo igjen. Jeg har vandret ut og inn på den gården i over førtifem år!!!! Svogeren min og frua, som bor der nå, er så flinke, og det er alltid ryddet og feid der. Litt viktig å ha det pent når den ligger ved kirken. Han har smarte løsninger, med store dører på baksiden der all redskap kjøres inn. Så du isfuglene ved sjøen da? Jeg har ikke gjort det, men andre sitter visst der ved vannkanten og speider etter dem i ett sett. Naturen er jammen mangfoldig og vakker i vårt land. Klemsiklem:)

      1. Så det er slekta di! Flotteste gården altså. Ser på den hver gang jeg er ved kirken. Den er meget nydelig. Alt på stell.. :-)Å er det der de er. Ser bilder av dem på en Facebookside fra bygda. Men har lurt på hvor dem holder til.
        Da blir det dit igjen om ikke altfor lenge. Isfuglen er vakker, bare sett bilder jeg da! Men en dag….Klem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg