By og sjø – hånd i hånd

 

 

 

I dag har jeg ikke gjort noe her hjemme! Det skjer jo aldri….Rett og slett for varmt! Bildet over var god stemning med et kor synes jeg..Byliv er jo aldri kjedelig! Skjer ting hele tida! 

 

Så dro til byen tidlig for det var overskyet og fint byliv..Titta litt rundt i noen butikker.. Masse fine klær og kjoler og bluser – men dro ikke med meg noe hjem!  Det var et par kjoler som ropte på meg…Men egentlig venter jeg på feriepenger nå! Men det er lov å kose seg, men kjøpe kjoler kan jeg gjøre når det kommer feriepenger inn på konto tenker jeg! Bruke det man har, men man blir jo fristet at vakre farger og stoffer med blomster! 

 

Kaffe er godt i varmen!

 

 

Hjemme og snudde i døra og tok den fine gule sykkelen og dro på stranda…Det var ikke et vindpust! 

 

 

Lagde meg litt salat etter turen og tittet på litt blader! 

 

 

Så utrolig masse god mat man kan lage! Blant annet Hummus, fint tilbehør til kjøtt og veldig sundt og masse proteiner! 

 

Hummus

 

 

Muhamarra  

 

Det er en type paprika-dip fra Syria… Det så bare himmelsk godt ut! Så det skal jeg lage meg en dag! 

 

 

Jeg deler oppskriftene her for da finner jeg den og dere! Blader blir kastet og så går ting i glemmeboka! Men bloggen sitter man og drar i både titt og ofte! 💚 Det er jo en del av livet mitt! Ha en fin kveld alle sammen…

16 kommentarer
    1. Jeg prøvde å vanne litt med kanner…Ble varm og svett. Så ga opp dro på stranda.. Humnus er nydelig. Men akdri laget det selv.. Det skal jeg prøve på nå.
      Høres ut som en flott og koselig dag hos deg.

    2. Koselig med en bytur – kikke på livet og nyte! Jeg ønsker meg også et par kjoler… blir etterhvert her også! Gleder meg til ferie og feriepenger – bare 4 uker igjen på jobb nå…! 🙂 god klem <3

      1. Liker byliv og folk, og. det var overskyet på morgenen så da dro jeg i vei..
        Etterhvert kom jo sola og det ble for varmt og jeg dro hjemover. Til sjøen.
        Holder på med hagen her hjemme, men orket ikke på lørdag. Klipper hekk og det krever innsats
        og det var rett og slett for varmt til å holde på med det. Kjoler blir kjøpt, alltid noe nytt hvert år.
        Så koselig…Ha en fin dag! 🩷

      1. God morgen..Jeg pleier jo alltid å jobbe med hus og hage ute hver enste dag og noen timer holder jeg på.
        Nå er det en hekk jeg jobber med, men måtte bare gi opp for det var hot. Husket innvendig vasket jeg på fredag
        så det var jeg ferdig med. Men liker hagearbeid, men får fortsette til uka. I dag kan man jo ikke bruke
        slikt verktøy som støyer!

    3. Altfor varmt igår synes jeg, orker ikke slikt når man skal gjøre noe ute. 🥵 Takk for oppskrifter, – de skal testes! 👍 Det finnes så mye god mat hos de fra andre land og særlig fra Asia 😋 Ha en fin søndag! 🤗

      1. I går var det hot..Jeg hadde tenkt å jobbe i hagen noen timer etter byturen.
        Men skjønte at det ikke gikk! Ble svett bare ved å bære vannkanner! Så sykla ut til sjøen..Det var deilig.
        Så ut som enkle oppskrifter og så kjekt å ha til grillmat f.eks..Nyt dagen 🌸

    4. Ja, du er heldig som bor der du bor 🙂 Fint i Fredrikstad altså 🙂 Jeg “røyk på” en kjole i går. Var SÅÅÅ varmt, og jeg bare MÅTTE!! 😛

      1. Flott i Fredrikstad på sommeren….Veldig varmt og da er det greit å komme fort til sjøen for
        et bad! Ja, masse fine kjoler i flotte stoffer nå. Så herlig at du fikk shoppet..🩷

    5. Bra med uteliv og mye liv i byen. Det er en varm helg vi har så det var deilig med en dukkert i går. Skal snart ut snart og nyte stillheten i skogen, kanskje tar jeg med hengekøya. Tar med meg kaldt vann. Ha en fin dag.

      1. Byliv er fint synes jeg. Masse folk og liv er topp. Så bra du fikk badet.
        Håper du har hatt en fin dag i skogen og med hengekøye! Ha en fin kveld!

    6. 14 grader her og lite sol. Koselig med liv og røre i byen på en lørdag. Skjønner godt at du dro å badet når det er varmt. Jeg har gul blomstret sommerkjole. Har ikke brukt den siden sist ferie. Mye godt man kan lage ser jeg av oppskrifter du viser her. Enten på grillen eller i stekeovn. Klemsiklem

      1. Hallo Eva. Håper du har hatt en fin dag. Synd varmen forsvant hos dere da. Gult er jo fint og med blomster.
        Så koselig kjole. Masse godt man kan lage med grønnsaker og dip og sauser og hummus..Deilig og sundt og
        masse proteiner med kikerter! Godt er det.
        Håper kjoler din kommer frem snart..Kos deg med kvelden! 💛💛 klem fra meg.

    7. Noen dager er det alt for varmt til å gjøre husarbeid, og da er det godt å bare være ute. Kjenner litt på følelsen jeg også. Mye liv og røre ute nå som det er sommer, og det er gøy å komme seg ut å være med. Mmmm, så mye god og spennende mat, får jo helt vann i munnen 😋 Ha en fortsatt fin søndag, klem 🤗

      1. God kvelden…Masse deilig mat og mye grønnsaker. Sundt og godt og det krever jo ikke så mye..
        Grille litt kylling, vannmelon i skiver og oliven og masse deilig dip med grønnsaker.
        Så godt!
        Vært varmt ja, så da løper jeg til stranda…Klems…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg