Bunt

 

Da er jeg hjemme fra jobb og så til byen! Jeg var nysgjerrig, har ventet på denne butikken. 

Et nytt konsept – butikken heter BUNT! Det er en blomsterbutikk. Men man selger bare det man ser, ferdige bunter! Man kan ikke bestille og be om en bukett til 500.- med f.eks høstblomster eller en bukett med roser til 50-års lag. Det finnes ikke! Man tar en bunt, betaler og går..og alt er ferdig pakket! De kransene under her var litt fine, men aner ikke prisen! 

 

 

Kjøpte ikke noe jeg, måtte tenke litt! Jeg har fremdeles rosene fra forrige uke! Og var ingen bunter som fristet meg i dag! Solsikker kjøper jeg på jorde her og støtter bøndene i Ukraina. Tistel kan jeg plukke i skogen og også andre kvister! Masse å plukke utendørs å ta med inn! 

 

 

Så jeg får gå innom der igjen en annen dag! Roser har dem ikke, ikke sånne andre klassiske blomster heller! Utvalget var litt annerledes enn det man er vant med fra Mestergrønn! 

 

 

Og prisene var stive er min mening, men det er jo importert fra utlandet dette! Men jeg fikk noen tips egentlig da jeg så dette, så i morgen eller etterpå..plukker jeg noe nede i veien her! Er du kjent med dette? Og hvis, hva synes du og dette konseptet?

 

Men sånn er det jo med alt som er nytt må sove litt på det tenker jeg 🌻

 

Solliv snoker rundt…

12 kommentarer
    1. Kjøpte solsikker på Mester Grønn i dag. 100 kr.
      Men det er jo greit med andre konsept. Tistel tror jeg ikke jeg hadde kjøpt, selv om det kan være fint. Finner nok tistel i grøftekanten hvis behovet skulle melde seg.

      1. Det er kjekt med litt annet enn de vanlige butikkene og de vanlige rosene. Men vi som bor på landet kan enda plukke masse utendørs, men skal titte innom der når jeg er i byen. Sikkert en del variasjon i sortimentet.
        Tistel ja, litt spesielt..

    2. Fint konsept det da – og annerledes enn alt annet! Kjedelig om det blir veldig dyrt – da blir det nok ikke lett å hevde seg! Er det en kjede? Har ikke noe sånt her….. 🙂 klem

      1. Ja, det er annerledes. Er nok ikke en kjede, men det finnes slike butikker i Gøteborg og Stockholm.
        Men er annerledes enn de vi er vant med og kanskje var det litt utplukket da jeg kom sent på dagen. Synes det var litt lite blomster egentlig.
        Sier som Bunny, hortensia på gren inne nå – nei er ikke der.
        Lett å handle i hvertfall, slipper å vente på mange foran deg som skal ha pakket inn blomster.
        Her drar man med seg en bunt eller to – betaler. Går kjapp kjapp..Klem…🧡

    3. Meeh… jeg liker Hageland, Plantasjen, Ikea.. frø fra Europris eller fra egen høsting, stiklinger etc 😜 når jeg ser på hva du har tatt bilder av så tenker jeg at jeg ville feks ikke kjøpt hortensia nå 😳

      1. Ja, mye man kan dyrke selv også og også finne i skogen. Enig, hortensia inne i vase nå.
        Er ikke der jeg heller! Men sortimentet kommer sikkert til å variere veldig. Vil jeg tro!🌺
        og det er bare avskårne blomster. Ikke med potter og jord.

    4. vel ,kanskje ikke der jeg hadde kjøpt en bukett,kjøpte 2 buketter sist jeg var på plantasjen ,tørka blomster og frøkapsler fra lin ,så blomstrer det lenge ,helt til jeg gjemmer det bort en stund :=) er jo ekte blomster så litt anerledes enn kunstige silkeblomster

      1. Nei, var litt spesielt og det manglet litt farge synes jeg. Solsikker var det nok av da, men
        det får man kjøpt av bøndene her.
        Så fine tørkede blomster du kjøpte deg, skal se etter! 🥰

    5. Jeg liker igrunnen bedre potteplanter enn avskårne, fordi de varer lenger. Iår sådde jeg evighetsblomster (høststråblomst/eternell) og de skal jeg snart ta inn og henge til tørk, – holder seg “evig”, – moren min pleide alltid å ha slike.

      1. Husker jeg også sådde mine egne evighetsblomster. Den gang det var in med tørkede blomster.
        Nå er jo det populært igjen. Det er fint å pynte med.
        Jeg er der at jeg synes det er stas med en bukett på bordet til helga.
        Ikke billig, og de varer jo ikke..Men koselig på denne årstiden. Så stikker nok ned
        og tester ut en bunt en dag! Ha en fin dag da <3

      1. Prisene må litt ned tenker jeg…
        Og man må kjøre tilbud på faste ukedager..blomster er billig på Rema og
        folk har ikke så god råd nå! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg