brente mandler

 

God ettermiddag. Jeg har vært på jobb og så gått tur. For å finne energien som blir borte etter noen timer på jobb 🙂

Etter noen timer ute ved sjøen kom jeg hjem og det luktet jul i hele huset. Her hadde sønn i huset lagd brente mandler. Så deilig det smakte. Ikke vet jeg hvilken oppskrift han brukte, men han hadde ristet de i ovnen først. Det gjør alltid jeg å…Så han nok sett etter en slik oppskrift på nettet. Da blir de ikke harde og mye enklere og spise og de får en litt røkaktig smak! Veldig godt! <3 

 

Det var hyggelig synes jeg. Mandler har jeg flere av. Kjøpte på butikken under priskrigen. En pose mandler kostet 5,90 <3 Er du god på å brenne mandler?  Det er litt lang prosess. Mye røring i gryta for at ikke sukkeret skal brenne seg! 🙂 Jeg legger ved en link Brente mandler /Matprat Som sagt aner ikke om han brukte denne oppskriften. Eller noe ala!

 

Nyt dagen videre…jeg kommer innom senere med noen bilder fra tur her på Kråkerøy <3

6 kommentarer
    1. Så koselig han hadde laget det da.. Likte det veldig godt i “barndommen”husker jeg.. Men etter jeg fikk eldste sønn ble jeg allergisk.. tåler jeg ikke mandler bl.a..klør i munnen.. Dekorativt å ha dem i glass.. Fin dag videre til deg og dine <3

      1. Tusen takk, veldig godt dette. Koselig at andre enn jeg gidder å styre litt til jul 🙂 Fine glass, ble fin pynt å ha på kjøkkenet. Klør i munnen er ikke greit. Det skjer med meg og epler. Noen epler går bra, andre ikke…Takk og det samme til dere…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg