Botanisk hage – på jakt etter blomstringen til Snømagnoliaen

 

Stort øyeblikk! Må dokumenteres…

 

 

Snømagnoiia – er den første magnoliaen som blomstrer i Botanisk hage! Og den blomstrer bare noen få dager, og man vet jo aldri akkurat når det øyeblikket er…

Jeg timet det ganske bra, men det nok den siste dagene med blomstring denne helgen vil jeg tro..Jeg har fulgt med og prøvd å være der akkurat under blomstringen! Men tenker kanskje onsdag/torsdag hadde vært 100 % innafor…Men jeg er fornøyd og målet denne helgen var å se Snømagnoliaen i blomst! Den kommer fra de nordlige områdene i Japan og er den mest hardføre av alle magnolia-artene! 

 

Oppdraget utført og du kan også lese om Naturhistorisk museum på den linken.

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Den er bare så innmari vakker. Vi har også en hvit magnolia her på tomta, som blomstrer nå, men vet ikke helt hvilken type det er. Viste bilde av den i et innlegg jeg hadde her om dagen😀 God helg🙋🏼‍♀️

      1. Veldig nydelig…og folk går jo mann av huse for å se dette treet blomstrer..
        Så at jeg rakk det fra Fredrikstad var skikkelig moro! Ha en fin fin morgen dag 🙂

    2. Den er så utrolig vakker, og så heldig du var som rakk å ta bilde av den 🥰 Jeg har tatt flere bilder av Magnolia i BH, men den har jeg aldri klart å fange. Ha en fortsatt fin søndag, klem 🤗

    3. Utrolig flott tre, – moro at du rakk det! Jeg leste om at den skulle blomstre på facebook-siden til Botanisk hage, men passet ikke å ta turen nå. Derfor var det fint å se bilder av den hos deg.🥰

      1. Tusen takk, ja moro når man får det til. Var gøy altså…
        For det er som sagt ikke lang tid det treet blomstrer…Jeg kastet det jeg hadde i henda og for av gårde…<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg