Bor det en liten designer i Solliv?

Hei og god formiddag!

Jeg skal straks i dusjen og etterhvert til mamma. Jeg måtte bare lage ferdig loppisskjørtet vet dere..

Tok litt bilder i snøen for å frem fargene og strukturen i skjørtet. Jeg tok vrangsiden ut. Det ble så fint med skillene av fargebyttet. Lagde frynser. Surra tråd rundt en bok og klippet opp. Så satt jeg inn frynsene med en heklenål. Ville ikke ha tykke frynser. Bare så det ble litt sexy kant. Lagde også frynser på siden og en splitt på siden. Heklet en kant nede for å ha noe å feste frynsene i.

Frynser på siden. Sammen med en splitt.

Jeg likte stripene..Tykke og tynne.

Strikket opp linning.

Frynser…

Jeg hadde to typer strikk. Brukte den tynne. Bruker sånne plastikknåler når jeg syr i strikketøy. Jeg brettet linningen og sydde den fast. Tredde i strikk med en sikkerhetsnål og sydde til slutt inn hullet.  Mye enklere å sy da med disse nålene..Brukte mange forskjellige farger med garn fra Hobbii, Rainbow. Jeg brukte dobbelt garn og pinne nr. 4.  Jeg hadde dette designet i mitt eget hodet. Ingen oppskrift. Bare tanker og kreativitet.   #egetdesign #strikk #håndarbeid #blogg

P.S. Skal få tatt bilder med det på også. Gleder meg til å trippe rundt i Fredrikstad med dette skjørtet. Med en grønn pologenser og grønne eller  orange flip-flops…     LYKKE ❤️ På en søndag…

 

12 kommentarer
    1. Knallfint ♥ Et sånt skjørt kunne jeg også tenke meg å ha, men jeg ville kanskje heklet blondekant istedet for frynsene. Jeg er veldig blondete ser du.
      Jeg tror absolutt det bor en designer i Solliv ♥
      Du er flink med garn og pinner, og nåler 🙂

      1. Tusen takk… Ja du liker blonder.. Jeg er ikke så blondete.Frynser blir meget populært utover og det faktisk veldig kult. Satt som et skudd.. Litt moro å lage noe eget 😀

    2. Bor helt klart en designer i deg…skikkelig stilig skjørt 🙂 Ja da blir du fin når du skal på bytur.. Håper du har kost deg hos mammaen din 🙂 Klem <3

    3. Ååh så artig skjørt, med frynser og greier 🙂 Skal se du blir designer av kule klær, en trendsetter 😀
      Håper dagen med mor har vært koselig for alle involverte <3

    4. Stilig, det der. 🙂 Grønt er også en farge på vei inn nå mot våren, så med både grønt og frynser er du helgardert i moteveien.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg